השוק

הדולר נחלש ב-0.4% על רקע סיום מבצע צה"ל בבית החולים שיפא

הלילה הסתיים המבצע של צה"ל בבית החולים שיפא בהצלחה וצה"ל יצא מבית החולים מה שמביא להערכה אצל שחקני המט"ח כי פוטנציאל ההסתבכות ירדה - לפחות כרגע ומכאן הדולר נחלש ב-0.4% בתחילת שבוע המסחר
ניצן כהן | 
בורסה (צילום shutterstock)
שבוע המסחר במט"ח נפתח הבוקר כשהדולר יורד ב-0.4% לרמה של 3.664 שקל. האירו נחלש בשיעור דומה לרמה של 3.953 שקל והלירה שטרלינג יורדת גם היא הבוקר לרמה של 4.628 שקל.
כמה סיבות יש להתחזקות של השקל בתחילת שבוע המסחר כשבראש ובראשונה סיום המבצע המוצלח של צה"ל בבית החולים שיפא בעזה ויציאה של הכוחות מבלי להסתבך בפגיעה באזרחים חפים מפשע ומכאן שישראל הצליחה להימנע מהסתבכות עם הקהילה הבינלאומית.

מעבר לסיום המוצלח של המבצע בשיפא הרי שיציאת צוותי המו"מ של ישראל להמשך השיחות שאמורות להוביל לשחרור של החטופים מייצרת אופטימיות זהירה שהלחץ האמריקאי על נתניהו וממשלתו ויעילות של ראש המוסד, דיד ברנע, יובילו לשחרור החטופים ואלה גורמים קריטיים שמשפיעים על המסחר הבוקר.
אתמול התפרסם דוח בנק ישראל לשנת 2023 אבל הדוח כלל הרבה מידע הנוגע לתובנות של הבנק המרכזי אחרי חצי שנת מלחמה וכאן לא היו הפתעות. בבנק ישראל מספקים את הגיבוי המרצועי להחלטת בג"ץ להתחיל בגיוס חרדים לצבא ולנקוט בתמריצים שליליים נגד מי שלא התגייס.
קונצנזוס ההערכות מדבר על כך שגם אם לא כל החרדים יתגייסו ורק חלק קטן מפלח האוכלוסייה הזה יתגייס וישתלב בשוק העבודה הרי שהנטל הכלכלי על הציבור הכללי יפחת ולו במעט ואלה חדשות טובות לכלכלה הישראלית. כמובן שפרשה פוליטית שתביא לגיוס חרדים היא הדבר הנכון אבל לצד מגעים לפרשה צריך שיהיה סוג של סנקציה כלכלית ואת המטריה המקצועית לכך, מספק בנק ישראל.
נתון נוסף שפועל בשוק המט"ח והוא הערכה חצי ספקולטיבית. הנתון הזה מדבר על מצב בו האמריקאים יצליחו לכפות על נתניהו את הפסקת הלחימה  ואת שחרור החטופים הישראלים שנמצאים בשבי החמאס, וזה אומר שגם ללא מעורבות יעילה של ממשלת נתניהו בשיקום, הרי שהשוק הפרטי יוכל לפעול לשיקום העוטף ויישובי הצפון ובשוליים, יש היערכות של המשקיעים גם לתהליך הזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה