השוק

התאוששות בשוק הנדל"ן: הבנקים מגדילים את היקף המשכנתאות

מנתוני בנק ישראל עולה כי בחודש פברואר נרשמה התאוששות קלה בשוק הנדל"ן וזה אומר שהמערכת הבנקאית הגדילה את היקף המשכנתאות שהיא העמידה לציבור הרחב; במערכת הבנקאית אומרים שההתאוששות היא תולדה של הגמשת תנאי התשלום של הקבלנים
ניצן כהן | 
משכנתא בישראל (צילום אביב גוטליב, shutterstock, Magma Images)
התאוששות קלה נרשמה בחודש פברואר בשוק הנדל"ן. מנתוני בנק ישראל עולה כי המערכת הבנקאית העמידה משכנתאות בהיקף כספי של כמעט 5.4 מיליארד שקל שזה אומר עלייה של 400 מיליון שקל ביחס לחודשים האחרונים.
במערכת הבנקאית מסבירים הבוקר את העלייה בהיקף ביצועי המשכנתאות בכך שהקבלנים הגמישו (מאוד) את תנאי התשלום בזמן מכירת דירה וזה מאפשר למי שרצה לקנות דירה חדשה לצאת לעסקה בתנאים נוחים הרבה יותר מכפי שהיו בחודשים האחרונים.
 
צריך לזכור שמנתוני משרד האוצר שמבוססים על נתוני רשות המסים עולה כי עיקר מכירת הדירות בחודשים האחרונים הייתה של דירות שנבנו על קרקעות שנרכשו בשנת 2021 לפני הזינוק הגדול במחירי הקרע וזה אומר שהקבלנים יכולים להיות גמישים הרבה יותר במחירים שהם גובים.
נכון לעכשיו, לפחות לפי גורמים במערכת הבנקאית, אין הוזלות ו/ או הנחות משמעותיות בשוק הנדל"ן אבל הקבלנים מגמישים את תנאי התשלום וזה חוסך לא מעט כסף לרוכשי הדירות. כך למשל חלק ניכר מהעסקאות האחרונות היו ביחס של 20:80 כלומר, אנשים מקבלים אישור למשכנתה אבל לא מממשים אותו ומשלמים 20% מהעסקה לקבלן וזה אומר שהם יכולים לממש את המשכנתה מאוחר יותר ככל שהקבלן מתקדם לקראת השלמת הבניה וזה חוסך תשלומי ריבית לבנקים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה