השוק

אחרי דוחות בנק הפועלים - זה מה שחושבים האנליסטים

אנליסט הבנקים של בית ההשקעות IBI ניתח את דוחות בנק הפועלים ויש לו מסקנה; המערכת הבנקאית נמצאת תחת מתקפה של הממשלה שרוצה לגבות ממנה 2.6 מיליארד שקל בשנתיים כהיטל מלחמה. הבנקים נזכיר, נאלצו להסכים לגזירה בלתי סבירה הזו
ניצן כהן | 
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום יחצ גדי דגון, Magma Images)
לירן לובלין, אנליסט הבנקים של בית ההשקעות ibi ניתח את דוחות בנק הפועלים וזו המסקנה שאליה הוא הגיע. הבנקים נזכיר נמצאים תחת מתקפה של ממשלת נתניהו שמחשפת לקושש שקלים מכל מקור אפשרי כדי למממן את ההוצאות הבלתי אפשריות שלה ומכאן נאלצו הבנקים להסכים ״לפשרה״ לפיה ישלמו מס נוסף של 2.6 מיליארד שקל בשנתיים הקרובות וזו פשרה טובה, בטח בהשוואה למה שהממשלה בישלה להם קודם לכן.
 
אם כן, לובלין כותב ללקוחות בית ההשקעות ״עוד דוח חזק של פועלים, מעל לצפי המוקדם שלנו, שסוגר שנה פנומנאלית ומשאיר תקוות לתוצאות מצוינות גם בשנה הבאה. במבט קדימה ברבעון הראשון צפויות תוצאות טובות מאוד עם תשואה דו ספרתית להון גבוהה מ-15% שתושפע לחיוב מהחזר הביטוח, ככל שירשם ברבעון הראשון אך גם אם אלו ידחו להמשך השנה התשואה להון צפויה לעמוד על כ-12%-13%. 
״בהתחשב בהכנסות החד פעמיות הצפויות וסביבת הריבית שבינתיים נותרת על רמות גבוהות ניתן להעריך בזהירות שבנק הפועלים יציג תשואה גבוה מ-13% בשנת 2024 שבתמחור הנוכחי גוזרת תשואה על ההשקעה של 14.5%. אנו סבורים כי חזרת הדיבידנד לסביבת המדיניות ואף יותר מכך תשחרר את הקפיץ במניית הבנק במהלך השנה. אנו שומרים על מחיר יעד של 41.9 שקל למניה ועל המלצת תשואת יתר למניית בנק הפועלים״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה