השוק

השנה הקשה של צים: הפסידה 2.69 מיליארד דולר ב-2023

צים סיימה את הרבעון הרביעי עם הפסדים של 1.23 דולר למניה בעוד התחזית האופטימית של האנליסטים בוול סטריט היו להפסדים של 1.29 דולר למניה; ההפסד הכבד של צים כולל הפסד חשבונאי של 2 מיליארד דולר, הפסד שאינו תזרימי
ניצן כהן |  2
אלי גליקמן מנכ"ל צים (צילום RAPOPORT private news productions)
צים שבשליטת איש העסקים עידן עופר סיימה את הרבעון הרביעי של השנה עם הפסדים נמוכים מהתחזיות המוקדמות וזה אומר שהחברה סיימה את הרבעון עם הפסד נקי של 147 מיליון דולר לעומת רווח נקי בסך 417 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
במונחי הפסד למניה הפסידה החברה 1.23 דולר למניה ובמונחים שנתיים היא הפסידה 4 דולר למניה זאת בעוד בשנה שעברה היא הרוויחה 3.44 דולר למניה. האנליסטים בשווקים צפו להפסדים של 1.29 דולר למניה. ההפסד הנקי בשנת 2023 כולל הפסד לא תזרימי מירידת ערך של 2.06 מיליארד דולר.
 
ה-EBITDA המתואם לרבעון הרביעי הסתכם ב-190 מיליון דולר, ירידה של 80% מהתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA המתואם לשנת 2023 הסתכם ב-1.05 מיליארד דולר, ירידה של 86% מהשנה הקודמת.
ההפסד התפעולי (EBIT) ברבעון הרביעי הסתכם ב-54 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי בסך 585 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד התפעולי בשנת 2023 הסתכם ב-2.51 מיליארד דולר (שנבע בעיקר מהפסד לא-תזרימי מירידת ערך בסך 2.06 מיליארד דולר שנרשם ברבעון השלישי) לעומת רווח תפעולי של 6.14 מיליארד דולר בשנת 2022.
 
אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים אמר: "בשנת 2023 על רקע תנאי שוק חלשים, שיבושים בתעשיית הספנות ואתגרים תפעוליים, הצוות המקצועי של צים עמד איתן באתגרים, תוך התמקדות בהשגת מצויינות תפעולית ובמתן שירות מיטבי ללקוחותינו. במקביל, השגנו התקדמות משמעותית לקראת השלמת השינוי האסטרטגי העמוק שלנו, ואנו שמחים לראות שהוא כבר נושא פירות, בהתאם לתחזיות שלנו. הבאנו לייעול משמעותי במבנה ההוצאות שלנו וחיזקנו את העוצמה המסחרית של החברה, ובד בבד פעלנו לצמצום פליטות הפחמן של החברה, יתרון חשוב לצים וללקוחותיה.
"הודות לתוכנית חידוש הצי שלנו, הכוללת 46 אוניות חדשות, צים מצמצמת את הסתמכותה על אוניות מיושנות שיעילותן האנרגטית פחותה, ומתחדשת בצי מתקדם, חסכוני ויעיל, ידידותי יותר לסביבה המונע בעיקר בגז טבעי. תוכנית זו מתקדמת כמתוכנן ו24- אוניות חדשות כבר התקבלו במסגרתה.
"העלות להובלת מכולה פוחתת, ואנו צופים המשך במגמת השיפור עם קבלתן של 22 אוניות חדשות נוספות במהלך שנת .2024 אנו ממשיכים לבחון כל העת את השירותים שלנו כדי לתת את המענה הטוב ביותר לצרכים המשתנים של הלקוחות, ולהציב את צים בעמדה שתאפשר לה לנצל הזדמנויות אטרקטיביות לצמיחה".
גליקמן אמר עוד כי "בעוד השוק ממשיך להיות תנודתי, יתרת המזומנים הגבוהה של צים מאפשרת לנו להמשיך לממש חזון ארוך-טווח ולהתמקד ביצירת ערך בר-קיימא ללקוחות ולבעלי המניות של החברה. במבט לעתיד, בכוונת החברה להמשיך להתקדם בנחישות למימוש הטרנספורמציה האסטרטגית שלנו, במטרה לבסס את את החברה בעמדה חזקה מאי פעם בשנת 2025 ולאחריה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בקורונה הם זי...נו את הלקוחות ועכשיו זה מתהפך אליהם (ל"ת)
    צביקה 03/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תשימו קוף במקום מנכל אותם תוצאות.העיקר לקח בונוס מטורף (ל"ת)
    טוני המרוקאי 03/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור