השוק

יוליוס בר חושף: "ייתכן ונראה הורדת ריבית ראשונה כבר באפריל"

הכלכלן הראשי בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", ערך את הסקירה השבועית שלנו אודות צפי הורדות הריבית בארה"ב ובאירופה. הכלכלן הראשי: "הפדרל ריזרב צפוי להמתין עם הורדות הריבית בארה"ב לקיץ, בעוד באירופה ייתכן ונראה הורדת ריבית ראשונה כבר באפריל"
מערכת ice | 
משבר כלכלי (צילום shutterstock)
דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", ערך את הסקירה השבועית שלו בנוגע לצפי להורדות ריבית בארה"ב ובאירופה. לטענת הכלכלן הראשי בבנק "יוליוס בר", הריבית בגוש האירו צפויה לצנוח: "הריבית בגוש האירו צפויה לרדת מוקדם יותר בהשוואה לכלכלה האמריקאית".
עוד ציין דוויד קוהל, הכלכלן הראשי בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", כי "הפדרל ריזרב צפוי להמתין עם הורדות הריבית בארה"ב לקיץ, בעוד באירופה ייתכן ונראה הורדת ריבית ראשונה כבר באפריל".
מלבד זאת, טען קוהל: "שוק העבודה האמריקני הביא לעלייה חזקה בתעסוקה וגידול מתון בשכר, מה שמאפשר לפד לשמור על לוח הזמנים שלו בכל הנוגע להורדות הריבית המתוכננות".
לטענתו של הכלכלן הראשי, הדינמיקה מתונה יותר באינפלציית השכר היא נתון מעודד, שכן היא מגדילה את הסבירות שעליות המחירים האחרונות במגזר השירותים, שהביאו לכדי נתוני אינפלציה גבוהים מהצפוי, יתחילו להתפוגג. 
"גיוס העובדים החזק בפברואר בא בעקבות תיקונים משמעותיים כלפי מטה בחודשים הקודמים ומנוגד לסקר משקי הבית האלטרנטיבי שהצביע על פחות משרות בפברואר ובחודשים הקודמים. העלייה בשיעור האבטלה מ-3.7% ל-3.9% מאששת את הקביעה הזו", כך ציין דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי בבנק ניהול העושר "יוליוס בר". 
לצד זאת, ציין הכלכלן הראשי כי על אף ההתפתחויות האחרונות, בנק "יוליוס קיסר" מאמין שוק העבודה האמריקאי לא יציב מספיק כעת בכדי לאפשר לפד להתחיל להוריד את הריבית בפגישתו החודש, או בחודש מאי. בעקבות כך, ציין הכלכלן הראשי של בנק ניהול העושר: "במקום זאת, אנו מצפים מהפד להמתין עד יוני השנה, ולהורדת הריבית לערך של 5.00-5.25%".
בהמשך הסקירה השבועית שערך הכלכלן הראשי, קוהל ציין כי במקביל לשוק האמריקאי, הבנק המרכזי האירופי (ECB) מתקדם מהר יותר לקראת הורדת ריבית, לאור הורדת תחזיות האינפלציה באיחוד האירופי לשנה זו ולשנים 2025 ו-2026. הצפי העדכני קובע כי האינפלציה צפויה לחזור ל-2% בשנה הבאה ותרד מתחת לסף זה בשנה שאחריה.
בנוסף לכך, הודגש כי גם צמיחת השכר, שהיא אינדיקטור חשוב לגידול  באינפלציה עבור ה-ECB, צפויה לרדת בעתיד. יתרה מכך, דינמיקת האינפלציה הבסיסית בגוש האירו כבר עומדת מתחת ל-2%, וזאת בניגוד להתפתחות בארה"ב, שבה יש יותר אי ודאות לגבי מגמה זו. 
בעקבות נתונים אלו, קבע דיווד קוהל: "אנו חושבים שהמצב הכלכלי יאפשר ל-ECB להוריד את הריבית ב-25 נקודות בסיס כבר בפגישתו הבאה באפריל. אנו מודעים לחלוטין לכך שה-ECB לא שש לאותת על מהלך כה מוקדם בפגישתו האחרונה, ומצפים שנתוני צמיחה חלשים ונתוני אינפלציה נמוכים יותר ינחו את ה-ECB להחלטה זו כבר בשבועות הקרובים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה