השוק

פייבוקס בסנקציות נגד המתנחלים: "פרס לטרור ולחמאס"

על רקע הסנקציות של ממשלת בריטניה נגד המתנחלים, אפליקציית התשלומים והעברת הכספים "פייבוקס", חסמה את חשבונו של משה שרביט. בהודעה שנשלחה למשתמש נכתב: "הנך מופיע ברשימת הסנקציות הבינלאומיות"

מערכת ice |  4
פייבוקס (צילום יחצ פייבוקס, unsplash)
על רקע הסנקציות המשמעותיות שמפעילה ממשלת בריטניה כנגד מתנחלים, אפליקציית התשלומים והעברת הכספים "פייבוקס" מצטרפת אף היא לשורת הצעדים הדרמטיים. המשתמש של האפליקציה משה שרביט, דיווח כי חשבונו נחסם, בעקבות הסנקציות של ממשלת בריטניה. אפליקציית התשלומים והעברת הכספים, הפועלת דרך בנק דיסקונט, שיגרה הודעה למשתמש כי חשבונו נחסם.
אתמול (ראשון) קיבל משה שביט הודעה במייל מטעם אפליקציית פייבוקס. בהודעה החריגה והמפתיעה נכתב: "בעקבות מידע שקיבלנו שהנך מופיע ברשימת סנקציות בינלאומיות".
על שרביט הוטלו אותן סנקציות, במסגרת הצו הנשיאותי של ממשל ביידן, הפועל באופן נחרף נגד פעילותם האלימה של מתנחלים כנגד פלשתינים. כזכור, לפני ארבעה ימים פורסם כי בצו הנשיאותי נכללים המתנחלים שפעלו באופן אלים כנגד הפלשתינים. 
משפחתו של שרביט מופתעת מאותה החלטה על החסימה שנובעת מהסנקציות של ממשלת בריטניה. לטענת המשפחה, הכספים המנוהלים באפליקציה מסייעים להתנהלות של חוות "עמק תרצה" הממוקמת בבקעת הירדן, שאותה הקים הראל שרביט ז"ל, שנפל בחודש דצמבר האחרון במלחמה בעזה.
 



אחיו של הראל ז"ל מסר בתגובה: "אנו חשים עצב רב לראות שחברה ישראלית שמתהדרת בלוגו שלה בדגל ישראל בימי מלחמה, מפנה את משאביה כנגד משפחות שכולות. ההודעה של פייבוקס היא פרס לטרור ולחמאס, אבל גם מהנקודה השפלה הזאת אנחנו נצא חזקים ונמשיך לעבוד ולפעול בדרך מורשתו של אחינו גיבור ישראל".


במסגרת הצו הנשיאותי, נכסים וחשבונות בנק בארצות הברית של המתנחלים יוקפאו. מלבד זאת,  על אותם המתנחלים יחול איסור לסחור עמם, להעביר לחשבונם כספים על ידי מערכת בנקאות אמריקנית וכל פעילות כספית מסוימת אשר מערבת את ארה"ב תבלם.
צעד חריף נוסף שנקבע בצו הנשיאותי, כלל איסור על כניסת לארה"ב.  הצו הנשיאותי מחייב את הבנקים לפעול על פיו, אחרת אלו יסתכנו בסנקציות כבדות, כגון ניתוק ממערכת העברת הכספים העולמית – SWIFT. בעקבות כך, פייבוקס מסרה בתגובה: פייבוקס הינה תאגיד עזר בנקאי המפוקח על ידי בנק ישראל ומחויבת לכבד סנקציות וצווים משפטים בינלאומיים, כנדרש".

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תתכוננו למחוק את פייבוקס
    מהדרום 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מישכו את הכספים שנותרו לכם/לכן, ואם פייבוקס לא חוזרת בה, הקפיאו את החשבון, ותפסיקו להשתמש בה.
    סגור
  • למחוק
    חנן 02/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מחקתי לא משתפים פעולה עם אנטישימיות
    סגור
  • לא רק הם
    אורן 02/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה יותר מזה, זה מערכת שחיתות רקובה גנבים פושעים. פשעים נגד האנושות..
    סגור
  • 1.
    ניחוש
    Y 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניחוש שלי - כל ההקפאות האלה נובעות מזה שמוסדות פיננסיים לא ערוכים טכנית להתמודד עם לקוח שיש עליו סנקציות. כלומר, מערכות מיחשוב לא יודעות בצורה בטוחה לחסום ללקוח חלק מהפעילות הפיננסית שקשורה לארהב ולא לחסום את השאר. בגלל זה הם הולכים על בטוח וחוסמים את הכל. תכלס, אוכלוסיית הלקוחות תחת סנקציות כנראה מאוד זניחה והפעילות שלהם (מחוץ לתחום של סנקציות) לא מאוד רווחית לאותו מוסד פיננסי, לכן כנראה יש מוטיבציה מצומצמת להשקיע משאבים ולפתח תמיכה הסנקציות במערכות מיחשוב
    סגור