בחירות 2022

אמסלם מתקפל: "אשמח שהתיק יינתן ליריב לוין"

למרות האולטימטום שלו לנתניהו לקבל את תיק המשפטים, אמסלם בסיבוב פרסה: "אסייע ליריב כדרכי בקודש מהכנסת - בשמחה, בגאווה ובאהבה רבה"
דוד זולדן |  4
דודי אמסלם, בנימין נתניהו ויריב לוין (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, אוליביה פיטוסי, יונתן זינדל, ויקיפדיה)
אחרי האולטימטום לנתניהו והכעס והבהלה שזרע במצודת זאב עדכן אמסלם כי הוא מוותר על האוצר. כאשר רק לאחרונה איים כי אם הוא לא יקבל את תיק המשפטים הוא לא יהיה חלק מהממשלה הבאה.
"אני יותר מאשמח אם יריב לוין ימונה לשר המשפטים הבא של מדינת ישראל", אמר אמסלם. לדבריו: "התפקיד לא משנה, המטרה של כולנו היא להוביל את כל הרפורמות הנדרשות במערכת המשפט למען אזרחי ישראל, ואני אסייע ליריב כדרכי בקודש מהכנסת - בשמחה, בגאווה ובאהבה רבה. המדינה היהודית שלנו היא לפני הכל".
כזכור, כחודשיים לפני הבחירות, חבר הכנסת דודי אמסלם מהליכוד, שהגיע למקום החמישי בפריימריז של המפלגה העביר מסר ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, לפיו הוא ייכנס לממשלה הבאה רק בתנאי אחד.
בראיון לחדשות 13, התנה אמסלם את כניסתו לממשלה במינויו לשר המשפטים: "אם אני לא אהיה שר המשפטים, אני לא אכנס לממשלה".
אמסלם נימק: "מערכת המשפט היא חשובה למדינה, חשובה לעם ישראל. אנחנו הולכים לתקן אותה. היא עקומה היום ברמות בלתי נתפסות. קודם כל, פסקת ההתגברות, זה הדבר הראשון. הוועדה לבחירת שופטים צריכה להיות מורכבת רק מפוליטיקאים. צריכים להיות שרים וחברי כנסת".אמסלם ציין כי "אני אמנה יועץ משפטי שיעזור לי לתפקד. החוק הצרפתי יעבור גם הוא. החוק הזה הכרחי למדינת ישראל. החוק יקבע כי ראש ממשלה אותו רוצים לחקור – לא יוכל להיחקר בתקופת כהונתו".
את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה כינה "שפוטה של סער. לא מתאימה ולא ראויה", הוא אף קרא "להעיף אותה". "אני לא מתכוון להיכנס לממשלה שלא מתכוונת לטפל בכל נושא ולתקן את מערכת שלטון החוק. היום זה הדבר הכי מעוות, הכי עקום, הכי מסוכן למדינת ישראל. אני רואה בזה סכנה קיומית למדינה".
כעת, כאמור, אמסלם מבהיר כי הוא מוכן שהתיק יימסר ליריב לוין, אך הוא אינו מעוניין בתפקיד שר במשרד אחר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    זנב שרצה להיות לראש.
    שוקי קרן 11/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .....קיש קיש קריא.
    סגור
  • 3.
    זה היה מהיר. יאללה, גזגז. גם שר הדיגיטל גדול עליך.
    מוני 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תן לביבי לעבוד ולך לכנסת. אולי תלמד משהו.
    סגור
  • 2.
    אמסלם קח את תיק התקשורת
    סיון 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אמסלם המאבק צריך להיות בשתי חזיתות, מערכת המשפט והתקשורת, קח עליך את תיק התקשורת וחולל בו שינויים, איזון בכתבים ובתכנים ימניים בטלביזיה, רדיו, עיתונות, רשתות חברתיות. איזון ברשתות החברתיות שמשתיקות את הימין, טיפול בכספי ציבור שמוזרמים לערוץ כאן 11 ותשלום שכר מנופח בהצלחה !!
    סגור
  • 1.
    אין כמו אמסלם
    ציוני7 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היינו צריכים עוד 119 כמותו בכנסת. אדם כלבבי.
    סגור