בחירות 2022

דרעי דורש ארבע תיקים. נתניהו צפוי לסרב

דרעי ידרוש מנתניהו ארבעה תיקים כאשר מסתמן שש"ס תקבל שלושה תיקים משום שהתיק הרביעי אליו היא מכוונת הוא תיק האוצר השמור לבכיר בליכוד ולאור כוחה האלקטורלי שלא מצדיק יותר משלושה משרדי ממשלה למפלגה
דוד זולדן | 
בנימין נתניהו, אריה דרעי (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, יונתן זינדל)
בש"ס ידרשו במשא ומתן הקואליציוני ארבעה תיקים לפחות ומכוונים לתיקי הפנים, הדתות, הפריפריה, הנגב והגליל. יהדות התורה תדרוש את התפקידים אותם איישו בממשלת נתניהו לרבות ועדת הכספים. 
מפלגת ש"ס שקיבלה 11 מנדטים הפתיעה את הסוקרים והתברר כי ברגע האמת היא שבתה את דעת הקהל בקמפיין שהדגיש מסורת ויוקר מחיה. בסקרים נבאו למפלגה קצת פחות ופיגרו ב2-3 מנדטים שנגרעו ממנה בסיקור הממוצע.
ש"ס צפויה לממש את כוחה האלקטורלי ולדרוש במשא ומתן הקואליציוני 4 תיקים מוכרים מקדנציות קודמות ותיק אחד פחות מוכר. יחד עם זאת, גם בליכוד יש תחרות גדולה על התיקים היוקרתיים.
ש"ס כנראה תדרוש את תיקי האוצר, הפנים, הדתות והפריפריה, הנגב והגליל. מלבד תיק האוצר אותו שומר נתניהו לאחד מבכירי הליכוד הוא צפוי לאשר את הבקשות האחרות. המפלגה החרדית הנוספת, יהדות התורה, תדרוש את ראשות ועדת הכספים ואת תיק הבינוי והשיכון.
בש"ס יודעים היטב כי ארבעה התיקים אותם הם דרישה מופרזת, אך היא נוקטת בתרגיל טקטי במשא ומתן כדי למקסם את הרווח ולזכות בשלושה תיקים לפחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה