בחירות 2022

זהבה גלאון דורשת: "חידוש מו"מ עם הפלסטינים"

"חידוש המשא ומתן עם הפלסטינים יהיה חלק מהדרישות הקואליציוניות של מרצ במשא ומתן להקמת הממשלה", כך הצהירה יו"ר מרצ זהבה גלאון בשבת תרבות בכפר מנדא. לדבריה, מרצ לא תשב בממשלה באם לא יובטח מו"מ עם הפלסטינים לצורך הגעה להסדר
מערכת ice | 
זהבה גלאון (צילום יהונתן סינדל פלאש 90)
במסגרת שבת תרבות בכפר מנדא עם ג'קי חורי, יושבת ראש מרצ זהבה גלאון הכריזה כי "חידוש המשא ומתן עם הפלסטינים יהיה חלק מהדרישות הקואליציוניות של מרצ במשא ומתן להקמת הממשלה". לדבריה, ראש הממשלה יאיר לפיד הכריז בעצרת האו"ם כי יפעל לפתרון שתי מדינות לשני עמים ולכן מבחינתם זה מחייב.
"ההבנה שהשליטה בפלסטינים פוגעת לא רק בהם – היא מערערת את אושיותינו. אם להם אין זכויות אדם, גם לנו לא יהיו", כך אמרה גלאון במסגרת שבת התרבות. "התוכנית של גורמים בממשלה המתהווה להתרכז רק בסוגיות חברתיות, ולדחות את הדיון בסוגיה המדינית לארבע שנים, מתנגשת בחזון השוויון והשלום ואומרת שיהיו לנו פחות אופציות", כך ניסתה יו"ר מרצ לזרז את הדחיפות לפנות לאפיק המדיני מול הפלסטינים.
גלאון הזהירה כי אי ניסיון להגיע להסכם עם הפלסטינים "יהיה זמן שיישרף, זמן של הרוגים ושל מרירות בשני הצדדים. זמן שעלול להביא לקריסת הרשות והעלאת גורמים איסלאמיסטים קיצוניים. עלינו להתעשת, להישיר מבט אל הקרחון – ולתפוס את עמדת ההגאי הריקה ולסובב את הספינה בכל הכוח".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה