בחירות 2022

מרצ תדרוש: "חוק נתניהו" בתוך שלושה חודשים

מפלגת השמאל תדרוש במשא ומתן הקואליציוני התחייבות להעביר את החוק תוך פרק זמן קצוב. זהבה גלאון: "מי שנאשם בעבירות נגד הציבור ומעל באמונו - לא יכול להיות ראש הממשלה"
מערכת ice |  2
זהבה גלאון (צילום יהונתן סינדל פלאש 90)
יו"ר מרצ זהבה גלאון תדרוש במשא ומתן להקמת הממשלה להכניס להסכם הקואליציוני התחייבות שהממשלה שבה מרצ תהיה חברה תעביר את "חוק הנאשם" עד שלושה חודשים מיום הקמתה, כך מפרסם הבוקר (ד') לראשונה, כתב הכנסת של "ישראל היום", אמיר אטינגר.
חוק הנאשם מונע מחבר כנסת שנאשם בפלילים לקבל את המנדט להרכבת ממשלה. למעשה, החוק נועד למנוע מנתניהו להקים ממשלה לאור כתבי האישום נגדו.
גלאון מבהירה: "מי שנאשם בעבירות נגד הציבור ובמעילה באמון הציבור לא יכול להיות ראש ממשלה. מדינת ישראל נמצאת בסחרחרת כבר שלוש שנים בגלל נאשם אחד שהחליט שזה הוא או המדינה. אסור לנו לתת למצב הזה להימשך או לחזור אי פעם. העברת חוק הנאשם היא הכרח, ושום ממשלה לא תצליח להתקיים לאורך זמן ללא העברת החוקים. המהלך הזה יבטיח שנים של שקט ויציבות לאזרחי ואזרחיות המדינה".
במהלך השנה האחרונה, בקואליציית בנט לפיד איימו לקדם את חוק הנאשם. ואולם מי שמנעה אותו היתה איילת שקד בכוח זכות הווטו שהיתה לבנט בממשלה הפריטטית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כמו שדרשו עד היום חחח (ל"ת)
    יוני 10/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תגובה
    אליריס 10/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לגל און המטורללת אני רואה שחזרת לפוליטיקה בשביל לסכסך ולהפיץ שינאה ולתמוך בערבים בשבילזה את יכולה לעבור לגור בטייבה שם אולי יתיחסו אילך כי את שונאת יהודים ולכן אני מתפלל שלא תזכי להיכנס לכנסת
    סגור