בחירות 2022

יונית לוי בתעמולת בחירות: מי משתמש בעיתונאים ללא אישורם?

מי עומד מאחורי הקמפיין שמעצבן את אנשי התקשורת? קמפיין חוצות ענק מאתגר את העיתונאים הבכירים, ומפציר בהם להתמקד בנושאים שבאמת חשובים לישראל בישורת האחרונה של הבחירות
דוד זולדן |  4
יונית לוי (צילום צילום מסך חדשות 12)
ארגון "שיתופים" המוביל מהלכים חברתיים הוא העומד מאחורי שלטי חוצות ענקיים שנתלו במספר מוקדים בולטים בארץ. לפי המודל: קולקטיב אימפקט הכולל קמפיין שלטי חוצות ומודעות בעיתונים הקוראים למפלגות להביע עמדה ברורה בסוגיות חברתיות וקורצים לעיתונאים ומגישים מובילים לאתגר את המרואיינים המתמודדים בבחירות ולדרוש מהם תשובות בסוגיות הללו  - ולא רק בשאלות הפוליטיות החוזרות על עצמן.
בראשון לנובמבר תתכנס ישראל לסבב הבחירות החמישי בתוך שנתיים וחצי, וגם כעת – נדמה שהשחקניות המרכזיות נמנעות מהבעת עמדות והצגת תכניות בסוגיות הבוערות.
קרדיט צילום: ברעם פרסום מקורי
דירוגה של ישראל במדדי החינוך הבינלאומיים הולך ויורד, הפערים בחינוך הם מהחריפים ב-oecd, האלימות במשפחה הולכת ומחריפה ואלפי קשישים מצטרפים למעגל הבדידות והעוני. על אף כל אלו, נדיר למצוא תכניות פעולה ישימות ומפורטות במצען של המפלגות או לשמוע ביטוי ציבורי שלהן בנושא. 
על תופעה זו בא למחות הקמפיין הנוכחי. מודעות הקמפיין שיופיעו בעיתונים מציגות את תמונותיהם של מגישי תכניות הטלוויזיה והרדיו המובילות וקוראות להם להציג בפני פוליטיקאים המגיעים להתראיין שאלות נוקבות בסוגיות החברתיות, ולא רק על השאלות הפוליטיות השחוקות. בין אנשי התקשורת המופיעים במודעות – דני קושמרו, בן כספית, עמית סגל, הילה קורח, יונית לוי, ספי עובדיה, אריה גולן, קלמן ליבסקינד, אסף ליברמן, אילה חסון, וינון מגל.
שלטי החוצות שעלו השבוע מציגים את הכיתוב "אני האג'נדה שלך לבחירות", עם הנושאים הכואבים – בדידות הקשישים, מצב החינוך והאלימות במשפחה בישראל וקוראת לפוליטיקאים לשים את הפוליטיקה בצד ולומר מה יעשו כדי לפתור את אותן הסוגיות. 
מנכ"ל ארגון שיתופים שלמה דושי: "לציבור הישראלי נמאס מכך שכל הבחירות רק עוסקות בפוליטיקה פרסונאלית ולא בבעיות המהותיות - הבעיות החברתיות מתגברות והן לא הולכות להיעלם. לא יכול להיות שמערכת בחירות אחרי מערכת בחירות אנחנו נשמע את אותם מסרים פרסונאליים וממוחזרים, עם מי כן לשבת ועם מי לא לשבת, שהרחוב הישראלי צמא לפתרונות מידיים. אנחנו אומרים למועמדים ולמועמדות – שבענו ממסרים פשטניים ומאסטרטגיות מתוחכמות. עכשיו הגיע הזמן להגיד באמת מה תעשו כדי לטפל בפצעים הכואבים של החברה הישראלית לפני שיהיה מאוחר מדי. בחרנו לפנות לעיתונאים בכירים מכיוון שיש להם את הכוח לייצר סדר יום , להשפיע על השיח הציבורי, ולא לתת לפוליטיקאים לברוח משאלות המהות".
ארגון שיתופים הוקם בשנת 2006 והוא הבית לקולקטיב אימפקט בישראל – דרך להנעת שותפויות רב מגזריות שמובילות לשינויים ופתרונות בסוגיות חברתיות מורכבות. כשחקן ברמה הלאומית, בעשור האחרון הוביל הארגון את המהלך הבין מגזרי להכפלת מספר הניגשים לבגרות ברמת חמש יחידות במתמטיקה, את יוזמת "ושמרת" לסיוע לעשרות אלפי קשישים במוסדות הגריאטריים במהלך מגפת הקורונה, ניהל את יוזמת "מגן חיים" לצמצום הנפגעים מזיהומים נרכשים בבתי החולים ועוד. כיום פועל הארגון בשלוש סוגיות עיקריות – יוזמת Top15  לקידום המצוינות המדעית בחינוך בישראל, מהלך לטיפול בבדידות ואיכות חייהם של קשישים, ויוזמת קווים אדומים למניעת אלימות בזוגיות.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אותו הדבר רק ימינה
    שאולי 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותו רעיון רק עם שאלות יותר פטריוטיות כדי לאזן את התקשורת המגויסת
    סגור
  • 3.
    למה שייתנו תשובות
    אורית 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאפשר רק לבכות על כן ביבי לא ביבי. חמוצים וחמוציות.
    סגור
  • 2.
    בסוף הכול כן ביבי לא ביבי (ל"ת)
    אתי 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    למה תעמולה ?
    אלדד 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דרישה לגיטימית
    סגור