בחירות 2022

ישיבת חומש נגד ישראל פריי: "מבזה את בית המשפט"

נגד העיתונאי החרדי הוגשו שתי תביעות דיבה על מעשים שייחס לתושבי חומש. בית המשפט הציע הליך גישור שאליו פריי לא טרח להגיע. עו"ד מנשה יאדו: "ישראל פריי פרסם הכפשות חסרות שחר כנגד מתיישבי חומש"
דוד זולדן |  1
ישראל פריי (צילום מתוך טוויטר)
ישיבת חומש פנתה לבית המשפט השלום בירושלים בבקשה לחייב את העיתונאי ישראל פריי לשלם בגין בזיון בית המשפט על כך שלא התייצב לפגישת גישור שקבע את המשפט בתביעות הדיבה שהגישה נגדו ישיבת חומש. 
נזכיר, כי ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן ומנכ"ל הישיבה שמואל וונדי, הגישו תביעת דיבה בחודש ינואר האחרון באמצעות עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו נגד העיתונאי ישראל פריי לאחר שפריי העלה ציוץ בחשבון הטוויטר שלו ובו תמונה של מצבה ערבית שבורה וטען כי "מתנחלים מהמאחז העברייני חומש תקפו בתים והשחיתו מצבות".
יומיים לאחר מכן, בראיון לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103 טען פריי כי "אנשים מאזור חומש לפני חצי שנה בלבד תפסו נער פלסטיני בן 14 תושב הכפר הסמוך, קשרו אותו לעץ, כפתו אותו והתעללו בו למשך חצי שעה. אני מספר את המציאות". בנוסף טען פריי כי "סביב חומש יש אלימות קשה שמופנית כלפי הפלסטינים. יש אלימות רבה, כולל האלימות שמצוינת בתוך כתב התביעה, של התעללות בתושבי המקום של ניפוץ מצבות". בעקבות דבריו בריאיון הוגשה נגדו תביעת דיבה נוספת. 
בית המשפט שדן בתביעות הדיבה הפנה את הצדדים להליך גישור. כאשר הגיעו ראש ישיבת חומש ומנכ"ל הישיבה לפגישה הופתעו לגלות כי פריי אינו נוכח בה. לאחר ניסיונות רבים להשיגו ענה פריי כי לא ידע על דבר הפגישה וזאת למרות שעורך דינו קיבל את החלטת בית המשפט המפנה את הצדדים למגשר. נציין כי גם בהליך תביעה נוסף של ישיבת חומש כנגד פריי הוא השתהה שלא כדין בהגשת כתב התביעה וחויב בשל כך בהוצאות של 1,500 ₪. כעת מבקש עו"ד יאדו מבית המשפט להשית על פריי את הוצאות הטרחה של התובעים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חחח... יש בתפילת שמונה עשרה ברכה אחת על מינים ומלשינים
    דוד הסעות 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוציאי דיבה אפילו לא זכו לכבוד שיכניסו אותם לתפילת שמונה עשרה. גם קוף עם כובע היה מתקבל לישיבה שבה למד ה"עיתונאי" הזה
    סגור