בחירות 2022

ראשי רשויות לאוצר: תממנו את הצהרונים או שנגלגל את העלות להורים

עלות ההפעלה של הצהרונים המסובסדים גדלה משמעותית יד ביד עם ההתייקרות הכללית במשק. ראשי הרשויות פנו במכתב לשרי האוצר והחינוך בו הם דורשים מימון של 30 מיליון שקל - מהמדינה או מההורים
מערכת ice | 
חיים ביבס (צילום מרים אלסטר פלאש90)
ראשי רשויות מקומיות פנו היום (שלישי) במכתב לשרי האוצר והחינוך, יפעת שאשא־ביטון ואביגדור ליברמן בהתאמה, בו הם דורשים תוספת מימון של 30 מיליון שקל להפעלת הצהרונים ומאיימים שאם דרישתם לא תיענה, הם ישלימו את החוסר התקציבי על ידי הכבדת התשלומים של ההורים. כך פורסם היום ע"י נועם (דבול) דביר ב'ישראל היום'. 
גל ההתייקרויות במשק לא פוסח על הצהרונים. ראשי הרשויות טוענים שהתייקרות מחירי המזון והחוגים מייצרת פער של 30 מיליון שקל בהפעלת הצהרונים - פער שלדבריהם על האוצר לממן במקום שהנטל ייפול על כתפי השלטון המקומי: "מבלי הנד עפעף אתם מצפים שמימון המודל יהיה מכיס הרשויות המקומיות או לחילופין יוביל להפחתה משמעותית של רמת השירות בשאר רכיבי המודל ברשויות שלא יוכלו להוסיף מכספן להשלמת החסר". 
בין החתומים על המכתב: חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין־מכבים־רעות, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי וראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ'. החתומים על המכתב דורשים שיפוי מהמדינה על העלות העודפת בהפעלת הצהרונים המסובסדים. לטענתם, רבות מהרשויות לא יוכלו לספוג את העלות העודפת על חשבונן וייאלצו לגבות את ההפרש מההורים או לחילופין - לפגוע באיכות השירות. 
 
כותבי המכתב תקפו גם את גרירת הרגליים של משרדי האוצר והחינוך בטיפול בנושא: "התנהלותכם בעניין זה והתעלמותכם הבוטה ממציאות העובדות ומצעקת השלטון המקומי בדבר קריסתו תחת נטל עליית המחירים בכלל ותוספת הנטלים מכוחו של קול קורא זה בנוסף, הביאה אותנו לכלל החלטה שלא עוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה