בחירות 2022

גדעון סער במתקפה משולבת על נתניהו, סמוטריץ', בן גביר ואמסלם

שר המשפטים מחדד עמדות ומבדיל עצמו משותפיו לשעבר בימין תוך שהוא מזהיר מפניהם: "לנתניהו, לסמוטריץ', לבן גביר ולאמסלם יש את אותה מטרה - פירוק יסודות השיטה והמרתה במערכת משפט כנועה, מסורסת ומשותקת"
דוד זולדן | 
גדעון סער, איתמר בן גביר, בנימין נתניהו, דודי אמסלם ובצלאל סמוטריץ (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי)
שר המשפטים גדעון סער ניצל את נאומו בוועידת עורכי הדין למתקפה על נתניהו, ואמר שמטרת ראש האופוזיציה היא "פירוק יסודות השיטה, מערכת משפט כנועה". סער הוסיף כי "יש פה הכשרת הלבבות למעבר למשטר אחר ואת זה אסור לאפשר. המדינה שבה גדלנו יכולה להשתנות כהרף עין אם לא נדע להגן על היסודות. לנתניהו, לסמוטריץ', לבן גביר ולאמסלם יש את אותה מטרה - פירוק יסודות השיטה והמרתה במערכת משפט כנועה, מסורסת ומשותקת".
לדברי סער, "היום יש איום גלוי על היועמ"שית בכל נושא. פוליטיקאים מסוימים מודיעים לה מה היא אמורה להחליט, מה מצופה ממנה להחליט ואיך תודח על ידי הממשלה הבאה אם תחליט החלטה שלא מצופה ממנה להחליט. מודיעים לבית המשפט - אני מגיש עתירה, אני מצפה להחלטה מסוימת. זה דבר מאוד מסוכן כי אף פעם לא נוכל לזהות את הרגע שהדברים האלה יחלו להשפיע".
באותו מעמד נכח גם רה"מ לפיד שאמר: "עולם המשפט תחת מתקפה. מנסים להרוס אותו". שר המשפטים גדעון סער הצטרף ואמר כי: "יש איום גלוי על היועמ"שית"
רה"מ אמר בוועידת לשכת עורכי הדין כי מערכת המשפט זקוקה לשינוי, אך הוסיף: "קודם צריך להגן עליה ממי שרוצה להרוס אותה מסיבות אישיות". סער: "במחנה נתניהו עורכים הכשרת לבבות למעבר למשטר אחר". גם היועמ"שית הגנה על ההחלטה למנות רמטכ"ל ואמרה: "איפוק וריסון בתקופת בחירות - כן. שיתוק? לא". בליכוד הגיבו: "לפיד מנסה לייצר היסטריה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה