בחירות 2022

לפיד: "עולם המשפט תחת מתקפה ומנסים להרוס אותו"

רה"מ לפיד אמר בוועידת לשכת עורכי הדין כי מערכת המשפט זקוקה לשינוי, אך הוסיף: "קודם צריך להגן עליה ממי שרוצה להרוס אותה מסיבות אישיות".
דוד זולדן | 
יאיר לפיד ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ראש הממשלה יאיר לפיד האשים היום את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ואת חברי המחנה שלו ב"התקפה על העולם המשפטי, שמטרתה להרוס אותו", כך לפי דבריו. "בעבר ממשלות נפלו כשטנקים הסתערו על שלושה מקומות: הפרלמנט, הטלוויזיה ובית המשפט. היום דמוקרטיות לא נופלות, הן מורעלות", אמר לפיד בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין. "אנחנו נגן על מערכת המשפט. אנחנו לא עיוורים לפגמיה, אבל קודם נוודא שהיא בטוחה ממבקשי רעתה. השינוי הזה צריך לשרת את המדינה, לא את מי שמנסה להרוס אותה מסיבות אישיות".
ראש הממשלה אמר כי הוא סבור שיש להטיל עונשי מינימום בעבירות מסוימות, ובהן אונס, אלימות במשפחה והתפרעות לאומנית ותקף את ראש האופוזיציה נתניהו ואת חברי המחנה שלו. "יש מקום לרפורמות במערכת המשפט, אבל לא שהחבורה הזו תעשה אותה. לא עם הכוונות האלה, לא מהסיבות האלה. אנחנו מדחיקים את העובדה שכל הדברים האלה נאמרים ברצינות גמורה. זו לא רק בריונות, זה לא רק נאשם שמנסה לחמוק מאשמתו – זו תכנית עבודה", הטיח לפיד.
עוד אמר רה"מ כי "האמת הגרעינית היא שמערכת המשפט זקוקה לרפורמה. הרפורמה הזו צריכה להיות זהירה, חכמה, יסודית, אחראית ורצינית. היא צריכה להתבצע בדיאלוג בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה