בחירות 2022

לפיד עוקץ את נתניהו: "התעקש על עימות מיותר עם הממשל"

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת הממשלה להסכם הגרעין המתגבש בין איראן למעצמות ואמר כי "המדיניות הנכונה היא זו שאנחנו מובילים בשנה האחרונה - להמשיך את הלחץ, אבל בלי לשבור כלים. להציג מידע מודיעיני אמין, להיות חלק מהתהליך בלי להרוס את היחסים המיוחדים עם ארצות הברית"
דוד זולדן |  2
יאיר לפיד ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בפתח ישיבת הממשלה התייחס רה"מ לפיד להסכם המתגבש בין איראן למעצמות: "אנחנו ממשיכים את הלחץ, אבל בלי לשבור כלים. אומר את זה בזהירות - בינתיים זה עובד". לפיד עקץ את נתניהו: "ב-2015 ישראל התעקשה על עימות מיותר עם הממשל, זה היה כישלון מוחלט - הפסיקו להקשיב לנו וחתמו על הסכם רע"
לפיד הצליף בנתניהו, שמתח ביקורת על מדיניות הממשלה: "דיברנו גם עם השותפים האחרים. הוצבו דרישות לאיראנים. לא על הכול אפשר לדבר, אבל לא הכול צריך להיות מריבות ונאומים. יש דרך אחרת, והיא עובדת טוב יותר. למי שאומר לנו שאנחנו לא צעקניים מספיק, או בוטים מספיק, אני מזכיר מה קרה באמת בעבר - ב-2015 כשישראל התעקשה על עימות מיותר עם הממשל, זה היה כישלון מוחלט. האמריקנים פשוט הפסיקו להקשיב לנו. גם היה נזק ליחסים איתם, והם גם הלכו וחתמו על הסכם רע".
בישיבת הממשלה התייחס לפיד גם לפעילות צה"ל ושב"כ ברחבי הגדה המערבית, בעיקר בגזרות ג'נין ושכם. "מטרתנו היא להרגיע את השטח, לא להסלים את העימותים", אמר לפיד. "נמשיך את המדיניות שאומרת – ממקומות שמהם יוצא טרור, נכביד את ידנו, גם במובן הכלכלי-אזרחי. במקומות שבהם נשמר השקט, נעשה מאמץ לאפשר שגרת חיים ולקדם את הכלכלה הפלסטינית".
לפיד הוסיף כי "במקביל, כפי שסוכם עם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, ישראל תבחן בחיוב את הגדלת מספר העובדים שיורשו לצאת מעזה עד ל-20 אלף עובדים, אבל שם זה יעצור. כל הגדלה נוספת של מספר העובדים תהיה מותנית בהחזרת הבנים שמוחזקים בעזה הביתה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לפיד עוקץ את נתניהו: "התעקש על עימות מיותר עם הממשל"
    רות 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפיד הכישלון היחיד כאן זה רק אתה מכל הבחינות , בטחון O אפס איראן גרעינת לא מעניינת אותך, יחסי חוץ ????אתה צריך להיות בחוץ, הרסת יחסים עים כמה מדינות , סכנת את ישראל רק שביל להשוויץ שאתה משפיל את פוטין , חכם עיניו בראשו,ומה חשבת טפש? שפוטין ישתוק ? הנקמה באה מהר מאוד ,, עצר את העלייה של היהודים.וגם בגבול הסורי , והגרוע עוד שפוטין אמר שישלח לויין שישמש אותו בשביל אוקרינה תחילה ולאחר מכן זה ישמד לאירניים כדי לרגל אחרי בסיסים של צה״ל , ומתקנים בטחוניים . אז מה השגת נוכל??? סיכון גדול למדינת ישראל. סה אומר שאתה אדם מאוד מסוכן לישראל . אתה מדבר על נתניהו ?וזה עוד כלום ,בממשלה שלך עקרו ישובים , וזרקו יהודים מבתיהם לרחוב , ובמקביל מחלקים אדמות מדינה לחברים שלכם , מחברים להם חשמל , כשבמקביל התנגדתם בלב שמח לא לחבר חשמל לתינוקות יהודים בשיא הכפור.אז מי השפל במדינה???רק אתה וגנץ,שיש לכם כבר תוכניות זוועתיות איך לחלק את אדמות המדינה, כאילו הם שייכים לסבתא של הסבתא שלכם . והדרך עוד ארוכה .אז שב בלול שבלול.??
    סגור
  • 1.
    אין שכל אין דאגות (ל"ת)
    מנדי 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור