בחירות 2022

האם לפיד מנסה לבצע מחטף ערב הבחירות?

השיחות עם לבנון בהיבט הכלכלי מגבירים את התיאבון בצד הישראלי לחתור להסכם. אולם באופוזיציה רואים במהלך הזה ניסיון מחטף ערב הבחירות, ומזכירים ללפיד כי כל שינוי בקו הגבול מחייב אישור של 80 ח"כים בכנסת או משאל עם אחרי אישורו ברוב רגיל
דוד זולדן |  1
יאיר לפיד (צילום shutterstock, פלאש 90/ אבשלום ששוני)
יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, ויו"ר סיעת הציונות הדתית, ח"כ אורית סטרוק, פנו לראש הממשלה, יאיר לפיד ולראש הממשלה החליפי ח"כ נפתלי בנט, בנוגע להסכם הגבול הימי המתהווה בין ישראל ללבנון, נוכח הפרסומים על התקדמות במו"מ וחתימה אפשרית כבר בזמן הקרוב.
השניים מציינים כי על פי הידיעות המגיעות מחדרי המו"מ, הממשלות מוכנה לוותר על שטח עצום של כ-860 קמ"ר, ועל קו הגבול של המים הכלכליים המעוגן בהחלטת ממשלה. מדובר בשטח ימי, שהוא חלק מהשטח הריבוני של מדינת ישראל. יו"רי הסיעות מזכירים במכתבם את הוויתורים העצומים שהממשלה בראשות לפיד ובנט עומדת לוותר במסגרת ההסכם המתגבש.
במכתבם מדגישים נציגי הסיעות לממשלה, כי על פי חוק יסוד: משאל עם, שהם היו יוזמיו בכנסת ה-19, כל שינוי בקו הגבול של ישראל, שמשמעותו ויתור על שטח בריבונות ישראל, יאושר בכנסת ברוב של 80 ח"כים או שיובא למשאל עם לאחר אישורו בכנסת ברוב רגיל.
"הממשלה שבראשותכם אינה מוסמכת לחתום על הסכם הכולל שינוי לרעה בקו הגבול הימי של ישראל, שכן מדובר בממשלת מעבר שכבר היום נעדרת רוב פרלמנטרי, וכל הסכם שיחתם על ידה לא יזכה לאישור הנדרש עפ"י חוק וממילא דינו יהיה בטלות. מן הראוי להבהיר נתון זה לכל המעורבים במו"מ הבינלאומי." – כותבים 2 יו"רי הסיעות במכתבם, ומוסיפים: "אנו מצפים מכם להבהרה, הן כלפי העם בישראל, הן כלפי הכנסת, שבכוונתכם לפעול בהתאם להוראות חוק היסוד, ולהימנע לפיכך מצעדים נמהרים בזירה הבינלאומית שאינם עולים בקנה אחד עם החוק."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    I don't buy it
    A 08/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    I don't believe its true
    סגור