דיגיטל וטק

אינטל בהשקעת ענק בישראל: מה תעשה ב-25 מיליארד דולר?

אינטל מאשרת רשמית: נשקיע 25 מיליארד דולר בישראל, סכום זה מגלם בתוכו את ההשקעה של 10 מיליארד דולר עליה הכריזה החברה עוד בשנת 2019, קרי, הגדלה של 15 מיליארד דולר בהשקעה. ענקית השבבים התחייבה לרכש ישראלי בהיקף 60 מיליארד שקלים
מערכת ice | 
אינטל (צילום Magma Images ,shutterstock)
אינטל מודיעה ​​היום, (שני) כי הגיעה להסכם עם ממשלת ישראל על תוכנית השקעות חדשה להרחבת פעילות הייצור שלה בקריית גת. במסגרת ההסכם אינטל תשקיע בישראל סך של 25 מיליארד דולר. סכום זה מגלם בתוכו את ההשקעה של 10 מיליארד דולר עליה הכריזה החברה עוד בשנת 2019, קרי, הגדלה של 15 מיליארד דולר בהשקעה.  
במסגרת תוכנית ההשקעות אינטל תקים מפעל שבבים חדש ותקבל מענק בסכום של 3.2 מיליארד דולר, הפרוס על פני מספר שנים, והמהווה 12.8% מגובה ההשקעה. תוכנית ההרחבה של מפעל החברה בקרית גת היא חלק חשוב במאמציה של אינטל לטפח שרשרת אספקה ​​גלובלית רחבה יותר, לצד השקעות מתמשכות ומתוכננות של החברה בייצור שבבים באירופה ובארה"ב.

ההשקעה של אינטל בישראל תרחיב את הגישה של מדינת ישראל לטכנולוגיות מוליכים למחצה מתקדמות ותתמרץ פיתוח מיומנויות בהייטק בישראל; הדבר יועיל במיוחד לאקדמיה הישראלית ולטאלנטים המקומיים באזור הדרום, בו מתגוררים יותר מ-50% מעובדי אינטל בישראל.
בנוסף, ההשקעה עתידה לספק יתרונות כלכליים מקומיים משמעותיים, בהם יצירת אלפי מקומות עבודה ישירים ועקיפים, העסקה של כוח אדם משמעותי בתחום הבניה במהלך ההתרחבות ועוד. כחלק מהסכם ההשקעה, אינטל התחייבה לרכש מספקים ישראליים בהיקף של של 60 מיליארד שקלים במהלך העשור הקרוב.
לדברי דניאל בן עטר, סגן נשיא תאגידי באינטל העולמית, מנכ"ל משותף של ארגון הייצור העולמי של אינטל ומנכ"ל משותף של אינטל ישראל: "הרחבת פעילות הייצור שלנו בקריית גת היא מקור אדיר לגאווה עבור העובדים שלנו בישראל, וביטוי נוסף למחויבותם הבלתי מעורערת למצוינות. תמיכת ממשלת ישראל תאפשר לנו להמשיך לבסס את היכולות שלנו כדי להבטיח שישראל תישאר מרכז עולמי של טכנולוגיית מוליכים למחצה והון אנושי מעולה".
אינטל כבר החלה בעבודות הבנייה להרחבת המפעל, לרבות חדרים נקיים ומבנים תומכים. בחלק מהמבנים, כבר הושלמו יסודות המבנים והקומות ראשונות ואנו ממשיכים בעבודות בקצב מהיר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה