דיגיטל וטק

אילון מאסק משלם מחירים: ענקית הטק מחרימה את X - "אפס סובלנות"

על רקע התמיכה בפוסט האנטישמי לפיו "יהודים שונאים לבנים", האיש העשיר בעולם מתחיל לספוג ביקורת קשה בקרב קהילת העסקים. חברת IBM לא תפרסם ברשת החברתית בבעלותו, והוציאה הודעה חריפה כנגדו. על פי דיווחים, מנכ"ל טסלה קיבל הודעות מלקוחות שרוצים למכור את ההחזקות שלהם בחברה
מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום shutterstock)
לאחר שהביע תמיכה מפורשת בפרסום אנטשימי, מנכ"ל טסלה והבעלים של הרשת החברתית X (טוויטר לשעבר) אילון מאסק מתחיל לשלם מחירים. באתר מרקט ווץ' דווח כי חברת הענק IBM תפסיק לפרסם ברשת החברתית של מסק בעקבות הדברים. "ל-IBM יש אפס סובלנות לשיח שנאה ואפליה, הפסקנו לאלתר את הוצאות הפרסום ב-X בזמן שאנחנו חוקרים את הסיטואציה הלא מקובלת", מסרה החברה בהצהרה. 
ההחלטה התקבלה אתמול (חמישי) לאחר דיווח "פייננשל טיימס" לפיו פרסומות של IBM הופיעו בפלטפורמה לצד פרסומים התומכים באדולף היטלר ובמפלגה הנאצית. בדיקה של חברת המחקר מדיה מאטרס מצאה גם פרסומים של אפל, אורקל, קומקאסט ובראבו בסמוך לתכנים פרו נאציים. 
מאסק הסכים עם פוסט שפורסם בפלטפורמה שתמך בתיאוריית קונספירציה אנטישמית לפיה "יהודים שונאים לבנים". "אמרת את האמת לאמיתה", כתב מאסק בתגובה לפוסט. בפוסט נוסף הוא הצהיר כי "סופר מתוסבך" שאנשים לבנים "לא מורשים להיות גאים בגזע שלהם". מאסק גם האשים את הליגה נגד השמצה "בהתקפות לא הוגנות נגד מרבית המערב, אף שמרבית המערב תומך ביהודים ובישראל". 
 
יועץ ההשקעות רוס גרבר אמר כי מאסק קיבל מבול של הודעות מלקוחות שרוצים למכור את ההחזקות שלהם בטסלה. "ההתנהגות שלו שערורייתית והוא גורם נזק למותג", אמר בריאיון ל-CNBC. לדבריו, מאסק נטש את האחריות שלו כלפי יצרנית המכוניות החשמליות. "הכל עוסק בטוויטר ובמה שהוא יכול לצייץ וכמה אנשים הוא יכול לעצבן... מה יקרה לטסלה בעוד עשר שנים, האם הם יעמדו במשימה שלהם אם המנכ"ל לא מתפקד כמנכ"ל? כי הוא בהחלט לא מתנהג כמו המנכ"ל של טסלה". 
 
מנכ"לית X לינדה יקארינו מסרה בתגובה על ההחלטה של IBM: "אנחנו ברורים מאד לגבי המאמצים שלנו להילחם באנטישמיות ואפליה. אין שום מקום לזה בעולם, זה מכוער ושגוי. נקודה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טסלה נשענת על סין שתומכת בטרור נגד ישראל
    ילדי ישראל 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפעל ענק ושוק ענק למכוניות בסין +אספקת חומרי גלם וסוללות לכל מפעלי טסלה שמים את מאסק עם ממשלת סין .
    סגור