דיגיטל וטק

מנכ"ל מורפיסק: "סייבר זו זירת מלחמה קשה ומורכבת ביותר"

הסייבר הוא כלי חשוב במלחמה המתנהלת כיום ברצועת עזה, רונן יהושע מנכ"ל חברת מורפיסק הישראלית מספר בראיון מיוחד ל-ice על התנהלות החברה בזמן המלחמה, על המוצר החדש עליו עובדת בחודשים האחרונים וגם עלמוכנות ישראל למתקפות סייבר
טל גורן | 
רונן יהושע, מנכ"ל חברת הסייבר הישראלית מורפיסק (צילום עידו לביא, shutterstock)
חברת מורפיסק Morphisec מגדירה מחדש את ההגנה על נקודות קצה, שרתים ומערכות ענן, ומונעת מראש את מתקפות הסייבר המתקדמות ביותר, והבלתי ניתנות לזיהוי, המתגברות על שכבות הגנה אחרות. טכנולוגיית ה"מטרות הנעות" Moving Target Defense של החברה סוגרת ומשלימה את פערי ההגנה של פתרונות כגון XDR, EDR, EPP ו NGAV, זאת ללא ידע מוקדם וללא השפעה על ביצועים.
הטכנולוגיה עוצרת מדי יום ובאופן יזום עשרות אלפי מתקפות, ובכך מגינה על למעלה מ 5,000 ארגונים, ולמעלה מ 9 מיליון נקודות קצה. לאחרונה חברת האנליסטים גרטנר Gartner הכריזה כי עתיד אבטחת המידע הוא במערכות מסוג Moving Target Defense, עם תחזית שלמעלה מ 25% מהארגונים בעולם יאמצו טכנולוגיה זו תוך שנתיים. מורפיסק הוקמה ב 2014, מעסיקה למעלה מ- 100 עובדים, עם מרכזי פיתוח בבאר שבע ובתל אביב, ומשרדים בארה"ב והודו.
החברה חווה צמיחה מהירה ומומנטום משמעותיים בעקבות העלייה במתקפות סייבר על ארגונים, מה שמעלה את הדרישה למערכות הנותנות הגנה בפני איומים מתקדמים למערכות Windows ו Linux.
מנכ"ל החברה רונן יהושע מספר בראיון מיוחד ל-ice על ההתנהלות בזמן המלחמה, המוצר החדשני אותו מקדמים וגם על עתיד הסייבר לאחר המלחמה.
"השבוע הראשון של המלחמה היה אינטנסיבי וקשה" פתח את דבריו יהושע והוסיף: "אחר כך התעשתנו וניסינו לחזור לשגרה מסוימת, בהתחלה קודם כל עסקנו בלדאוג לעובדים, אנחנו חברה שצמחה בבאר שבע, ככה שהאקט המיידי היה לבדוק מה שלום העובדים שלנו ואחר כך עסקנו בנושאים של פינוי משפחות, היו לנו 12-13 משפחות שהתפנו מישובי הדרום ועוד כמה שהתפנו מהצפון, בנוסף היה לנו עובדים במילואים, ככה שהשבוע וחצי-שבועיים הראשונים דאגנו לבדוק מה קורה לעובדים שלנו. בנוסף לכך עשינו הערכת מצב לגבי העסק מול הלקוחות והאם יש למצב השפעה מולם. בגלל שאנחנו עובדים עם תוכנה לשמחתנו השירות לא נפגע, המוצר והשירות לא נפגעים גם אם העובדים לא מגיעים לעבודה".
"ביציאה מהקורונה בנינו תוכנית לעבודה היברידית שניתן גם לעשות דרך הבית, לצערנו הקורונה הכינה את המצב בישראל בצורה עקיפה למצב מלחמה. בנוסף היינו צריכים לתקשר עם העובדים שלנו בחו"ל שלא ממש מבינים מה קורה בארץ וצריך לתת להם את הביטחון לכך שהדברים ממשיכים כרגיל, וגם להסביר להם איך להתנהל מול לקוחות שמתחילים לשאול על המצב, אמנם בהתחלה עם הרבה סימפטיה אולם הצעדים הבאים הם להתחיל לשאול על השפעת המלחמה. בעולם הסייבר, אין סיבה שלמוצרים לא תהיה המשכיות. יש פיתוחים עתידיים שנפגעים כתוצאה מהמצב בעיקר בשל הכניסה להלם בהתחלה, מהמצב שנוצר".
"יש לנו כלכלה חזקה מה שמביא לחוסן הלאומי וליכולת להתמודד עם מצבים כאלה ולעבור אותם, בתור עובד של החברה אתה תורם לחוסן הלאומי של החברה וגורם למדינה לעבור מצבים כאלה, עצם זה שאתה חוזר לעבוד גם במצב מלחמה. זו תרומה חשובה, אך לצד זה אנחנו מעודדים התנדבויות ופעילויות, אני באופן אישי הולך באופן קבוע לקטיף בדרום ודואג לעודד את העובדים שלי שיתרמו ויעשו דברים אבל שלא ישכחו שהם גם צריכים לעבוד, אז באופן טבעי יש את הסופי שבוע, אבל לא לשכוח שלעבודה של עובד יש השפעה לא רק על החברה, אלא גם על החוסן הלאומי, זה המסר שלנו".
"למרות המצב אנחנו ממשיכים לעשות עסקאות, הייתה לנו ישיבת הנהלה בה היינו צריכים לדווח ובה היינו צריכים לתת הסבר על השפעת המצב, אני יכול להגיד שאנחנו לא סופגים הפסדים על הרבעון הקרוב ועל הרבעון הבא מכיוון שמרגע והמוצר עובד אז הוא עובד, המוצרים עצמאיים ולא זקוקים לידיים עובדות, בתחזוקה ותקלות אנחנו יודעים להתמודד עם המצב הנוכחי, לכן אנחנו לא רואים השפעה מהותית על יצירת הכנסות נוספות, לא צריך הרבה אנרגיות כדי לתפעל שירותים ומוצרים אלה. ההשפעה כן תהיה על פיתוחים עתידיים שתיכננת וחשבת שבשוק הם ייצרו הכנסות נוספות. אפקט המלחמה ייראה רק בעתיד".
לגבי תחום הסייבר במהלך מלחמה אמר יהושע: "רוב ההכנסות של החברה מגיעות מחו"ל ומעט מאד מישראל, בחו"ל אין עדיין השפעה כמו שהייתה לאחר שהחלה המלחמה באוקראינה ואז היו דיווחים על עלייה בקצב התקפות הסייבר, בשוק שמחוץ לישראל המלחמה בארץ לא משפיעה, יכול להיות שבעתיד נראה יותר את ההשפעה. בארץ יש קצב חזק מאד ומוגבר של התקפות סייבר ולכן הארגונים בארץ משקיעים בזה יותר".
"הלקוחות שלנו כבר ממוגנים. המוצר שלנו קל להטמעה ארגונים שמונים מספרים של אלפי עובדים מתקינים אותו ביום-יומיים וכבר באותה שנייה זה מתחיל לעבוד ולהגן. אנחנו מוכרים את המוצר בעיקר לחברות ארגוניים כמו חברות מסקטור התשתיות וייצור התרופות בעולם, מכיוון שארגונים אלה מותקפים בצורה בלתי רגילה ולכן אלה סוג הלקוחות שאנחנו פונים אליהם ומציעים להם את שירותינו".
על ההשפעה העתידית של המלחמה התייחס יהושע: "הסייבר עלה לכותרות מאז התקיפה המיוחסת לישראל באיראן שפגעה בחלק ממתקני הגרעין, מאז הנושא התרחב לסייבר בשימוש מדינות וסייבר בשימוש ארגוני פשע שמכוון לסקטור האזרחי ולכן הניסיון הוא לא כזה גדול אבל אפשר לראות שבכל מתיחות בין מדינתית, דיפלומטית או קרבית נושא הסייבר תמיד על הפרק, ויש עלייה בפעילות בין שני הצדדים ואף זולג הצידה".
"המקרה הכי ברור זה המלחמה באוקראינה, אצלנו בכל המבצעים האחרונים בעזה הייתה פעילות סייבר שנלוותה לפעילות המבצעית, ככה שלנו זה לא חדש, אבל לעולם המלחמה באוקראינה הייתה יריית הפתיחה לתחום, ולאור מה שקורה אצלנו שהמלחמה מתרחבת, לדעתי זה יעלה את המודעות לתחום הסייבר בעולם. בעיקר מי שירגישו בזה הן החברות הבינלאומיות הגדולות ולא החברות הקטנות".

"באופן כללי ההתרשמות שלי שהמדינה שלנו נמצאת ברמת מוכנות מאד גבוהה ביחס למדינות אחרות, סמוך אלינו בב"ש הוקם מערך הסייבר הלאומי וזה גוף שמנטר את פעילויות הסייבר באופן שוטף עבור סקטורים שונים והוא עושה עבודה מדהימה ורחבת היקף. הארגונים בארץ מודאגים יותר לא ברמה הבינלאומית מהתקפות אלא ברמה הפיננסית. ככה שמבחינת הסייבר אני חושב שישראל היא מהרמות הגבוהות ביותר, אבל תמיד צריך לזכור שאין 100% תמיד יהיו התקפות. השאלה אם התקפות אלו יצליחו ויגיעו למטרה הסופית שלהן. סייבר זו זירת מלחמה מורכבת ברמות שקשה לתאר ואין מצב שמערך הגנה יהיה 100%. צריך תמיד להכין את עצמך לרגע שתהיה מותקף".
"הסייבר תמיד יהיה במרכז העניינים, גם אם לא מבחינה מדינית, אלא ארגוני פשע ייצאו בהתקפות חדשות ומתוחכמות, מה שיביא לכותרת בעיתונים ובאתרים ויניע את מנהל האבטחה בארגונים השונים לדרוש רמת מוכנות גבוהה יותר, לעדכן אותה, משום שכלי שקנית לפני ארבע שנים כבר לא רלוונטי להתקפות סייבר כיום, זה עולם מאד דינמי שתמיד צריך לבחון את האיומים החדשים ולבדוק את המוכנות אליהם כי יכול להיות שמה שהשקעתי כבר לא מספיק או לא רלוונטי, זה עולם מאד חי. הדגש של כמה להשקיע משתנה בהתאם לרמת האיומים, אבל גם לכל עסק וארגון יש את השיקולים שלו".
חברת הסייבר הישראלית מורפיסק רואה חשיבות רבה בתמיכה בעסקים מקומיים בתקופה זו, במיוחד לאור ההתגברות המשמעותית במתקפות סייבר מתוחכמות, על מנת לתמוך בפעילות ובחוסן העסקי, מורפיסק מציעה שימוש בחינם וללא התחייבות בפתרון המתקדם נגד כופרה ואיומים בנקודות קצה, זאת לאורך כל תקופת הלחימה בישראל. מדובר במוצר קל להתקנה עם דרישות משאבים מזעריות אשר מרחיב את יכולת ההגנה של פתרונות האבטחה הקיימים בארגון ומונע איומים המסוגלים להתגבר עליהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה