דיגיטל וטק

מנכ"ל קולמקס בישראל: "אנשים מפחדים להיות תלויים בכלכלה הישראלית"

מנכ"ל הפעילות של ישראל בקבוצת קולמקס, בן קובליס מסביר בראיון מיוחד על הסיבות שהובילו אותו לתת הנחיה לעובדים לעבוד מהמשרד גם בתקופה זו, על היקף הסחר בזמן מלחמה ואיפה הישראלים אוהבים לסחור יותר? בארץ או בעולם?
טל גורן | 
בן קובליס מנכ"ל פעילות ישראל בקבוצת קולמקס (צילום אוראל כהן, shutterstock)
אין ספק כי מצב המלחמה בארץ בשלושת השבועות האחרונים משפיע גם על הכלכלה וההייטק הישראלי. רבים מהעובדים במילואים וחברות רבות נאלצו שוב לעבור לעבודה מהבית. בראיון מיוחד ל-ice מסביר מנכ"ל הפעילות של קולמקס בישראל בן קובליס, מדוע בחר לתת הנחיה לעובדים להגיע למשרד, על היקף הסחר בזמן מלחמה וגם על הסיבות שישראלים מעדיפים בניגוד לעבר לסחור בעולם.
"חשוב לנו לתת את השירותים גם בתקופה של מלחמה, אנחנו מאפשרים ללקוחות שלנו לסחור גם בשוק הגלובאלי, ככה שהכל מתנהל כרגיל גם בתקופת מלחמה, למרות שענייני המזרח התיכון כן יכולים להשפיע, הבורסה האמריקאית ממשיכה לפעול. יחד עם זאת, בגלל הקטסטרופה הענקית של המלחמה, הלקוחות והעובדים לא יכולים לברוח מזה. כשהם נמצאים בבית, בממ"ד עם המשפחה המצב משפיע, ובמיוחד כאשר הטלוויזיה פתוחה וממש קשה להתרכז" מסביר קובליס על הסיבות שהובילו להחלטה להביא את העובדים לעבוד מהמשרד.
"אמנם בהתחלה לא ציפינו מהעובדים להתנהג כרגיל, אבל בשלב מאד מוקדם של המלחמה, הנחתי את העובדים לחזור לעבוד מהמשרד ומאד מהר התחלנו לראות שהעובדים מבינים שזו הדרך הנכונה ומתחילים לראות שזה בסדר. אנחנו עכשיו במצב ש-80% מהעובדים הם במשרד, כאשר רק בארץ יש לנו 100 עובדים, גם אם מגיעים לשעות קצרות יחסית, עדיין יש לנו עבודה, גם אם ניתן לעשות את העבודה מהבית, התקשורת בין העובדים היא מאד קשה. לצערי אני לא רואה את זה כרגע קורה לחברות אחרות באותה רמה, לדעתי זה קריטי לשוק, מי שלא מגויס למילואים יש לו חובה מסוימת לבוא ולהמשיך את החיים ולתת למשק לעבוד, אחרת כמדינה נהיה במצב מאד גרוע".
לגבי מספר העסקאות בתקופת הקורונה אמר בן: "הייתה ירידה בכמות העסקאות שלקוחות סוגרים בשבוע שלאחר המלחמה אבל מצד שני בשבוע השני כמות העסקאות לא רק שעלתה לעומתה השבוע הראשון, אלא אפילו עברה את כמות העסקאות של השבוע הראשון של ספטמבר ואנחנו רואים שבשבוע שעבר הייתה פעילות אפילו גבוהה יותר מבחינת כמות עסקאות שאנשים פותחים, נראה שהם קיבלו שוק לאחר המלחמה כי כדי לעשות מסחר עצמאי צריך להיות מאד מרוכז, אבל ראינו שבשבוע שעבר הסוחר פתח יותר עסקאות. 
"השקל נמצא בנסיגה כך שאנשים מפחדים להשאיר את הכסף שלהם במדינה" אמר בן לגבי העסקאות בחו"ל והוסיף: "אנשים שואלים את עצמם האם כדאי במצב הזה להשאיר את סכום העסקה בשקל או שכדאי לוודא שהחסכונות הם לא רק במטבע של השקל, כדי לנסות לעשות מכירות גם במטבעות זרים. יש לאנשים פחד להיות תלויים בכלכלה הישראלית, מתי שיש אירוע כמו מלחמה, זה משפיע על המטבע. היום הרבה אנשים שואלים את עצמם באיזה מטבע הם רוצים לשמור את החסכונות שלהם."
"לדעתי אנשים מבינים שהם לא יכולים לתת לעצמם לא להגיב למצב של המלחמה. המלחמה משפיעה מאד על השווקים, קשה לחזות ואנשים שמשקיעים פשוט מגיבים לתזוזות וכשיש תזוזות קיצוניות הם יותר אקטיביים לזה. אנשים לא נשארים אדישים לשוק וממשיכים לסחור. מצד השני המצב הזה שונה מהקורונה בהקשר שיש פחות חשבונות חדשים שסוחרים פותחים, הם כן פותחים חשבונות כדי לחפש פתרונות שאולי יוכלו לעזור לעצמם במידה וירצו לעשות שינוי במסחר של הנכסים שלהם. אם אדם שפותח חשבון השקעות לא אומר שהוא לא מחזיק יותר שקלים אבל זה כן נותן לו את האופציה במידה והוא רוצה לשנות משהו, הוא יכול לעשות בקליק של כפתור, אנשים רוצים לוודא שבמקרה ומשהו קורה לכלכלה או לחסכונות שלהם, יש להם את האופציה להגיב ולשנות".

"אנחנו רואים ירידה אופרטיבית של המסחר במהלך תקופת הלחימה וגם בכמות העסקאות שנפתחו מכיוון ש-90% מהסוחרים הם גברים, הרבה מילואימניקים לא יכולים לסחור ולכן כמות הפעולות שנעשו ירדו משמעותית בשבוע הראשון של המלחמה, כך שיש לנו פחות סוחרים מול המחשב ולכן זה הוריד גם את השווי של העסקאות וגם את כמות העסקאות בכללי. למרות זאת, אנחנו רואים שהממוצע עסקאות פר אדם שסוחר דווקא עלה. מי שנמצא מול המחשב ויש לו יכולת לסחור עשה יותר עסקאות, אבל בגלל הירידה של מספר האנשים שיכולים לסחור, הכמות הכללית ירדה. אבל בגלל התזוזה של השווקים מי שכן יכול לסחור, עושה זאת יותר ואנחנו רואים את זה גם בארץ."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה