דיגיטל וטק

בריטניה נגד אמזון ומיקרוסופט: נפתחה חקירה על דואופול

חקירה ממשלתית נפתחה בבריטניה נגד ענקיות הטכנולוגיה ששולטות כמעט בבלעדיות בשוק הענן המקומי; מנכ"לית רשות התחרות: "לוודא שכוח השוק לא יגיע לידיים של שחקנים בודדים"; החקירה נפתחת יום לאחר הדיווח על אלגוריתם 'תיאום המחירים' של אמזון
מערכת ice | 
סאטיה נאדלה, ג'ף בזוס (צילום ויקיפדיה, Magma Images, shutterstock)
רשות התחרות של בריטניה (CMA) פתחה בחקירה כדי לבדוק את שליטתן של אמזון ומיקרוסופט בשוק טכנולוגיית הענן בבריטניה. זאת לאחר שארגון Ofcom אמר שהשתיים מהוות 70-80 אחוזים מהמגזר בבריטניה, בעוד שליריבה הקרובה ביותר גוגל יש 5-10 אחוזים.
מחשוב ענן מתייחס באופן כללי לתחום אחסון הנתונים המקוון, שניתן לגשת אליו מכל מקום ובכל זמן. השירותים משמשים עסקים ואזרחים ברחבי בריטניה, ו-Ofcom העריכה כי בשנת 2022 שוק שירותי הענן בבריטניה היה שווה עד 7.5 מיליארד ליש"ט.
"עסקים רבים מסתמכים כעת לחלוטין על שירותי ענן, מה שהופך את התחרות האפקטיבית בשוק זה לחיונית", אמרה מנכ"לית CMA, שרה קרדל. "תחרות חזקה מבטיחה משחק הוגן, כך שכוח השוק לא יגיע לידיים של שחקנים בודדים, וכך, אנשים, עסקים וכלכלת בריטניה יוכלו לקבל את היתרונות המקסימליים".
"החקירה הבלתי תלויה של ה-CMA תבצע בדיקה כדי לקבוע אם התחרות בשוק זה פועלת היטב ואם לא, אילו צעדים יש לנקוט כדי לטפל בכל בעיה שהיא מוצאת". ה-CMA הודיעה כי תסיים את חקירתה עד אפריל 2025.

"אנו מודים ל-Ofcom על הטיפול בסוגיות האנטי-תחרותיות כמו עמלות הוצאת נתונים, נעילות טכניות ומסחריות שפגעו ועיוותו את שוק תשתיות הענן ההולך וגדל של בריטניה במשך זמן רב מדי", אמרה ניקי סטיוארט, לשעבר ראש מחלקת ICT ב- משרד קבינט.
פרגל פרגר, מנהלת הגנת הצרכן של Ofcom, אמרה לתוכנית Today של BBC כי מחשוב ענן הוא "הצנרת הנסתרת שעומדת בבסיס רבים מהשירותים הדיגיטליים שבהם משתמשים עסקים וצרכנים מדי יום". 
אמזון ומיקרוסופט מתחו ביקורת על הדו"ח הקודם של Ofcom באפריל, כששתי חברות הטכנולוגיה דחו את הבעיות שהועלו. בפרט, אמזון אמרה שהחששות של Ofcom "מבוססים על תפיסות שגויות בסיסיות" לגבי מחשוב ענן, בעוד שמיקרוסופט אמרה שכל התערבות של ה-CMA עלולה לגרום לכך שמצבם של עסקים בבריטניה יהיה גרוע יותר.
ימי הדין של הביג טק?
ההודעה על פתיחת החקירה הזו מגיעה יום אחרי בלבד לאחר שהוול סטריט ג'ורנל מדווח כי הרשויות בארה"ב פתחו בחקירה נגד אמזון בחשד להפעלת אלגוריתם שמתאם את מחירי המוצרים שלה לפי מחירי המתחרים, ובכך מאפשר לה להעלות מחירים בעת אחת עם המתחרות.
לגבי מיקרוסופט, במשפט אחר היא נמצאת בצד של עד התביעה. גוגל עומדת כעת למשפט בגין חשד להסכם שיעניק לה בלעדיות בתחום מנועי החיפוש. מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה העיד במשפט וטען שעסקה בין גוגל לאפל על ברירת המחדל של מנוע החיפוש, משנה את כללי המשחק לרעה; מנגד, עוה"ד המייצגים את גוגל הטיחו בו את כשלי מנוע החיפוש Bing של מיקרוסופט ואמרי כי "הדבר היחיד שגוגל עשתה הוא לייצר את המנוע הטוב ביותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה