דיגיטל וטק

אמזון נכנסת לשוק הבינה המלאכותית: זה הסטארט-אפ בו תשקיע

אמזון תשקיע 4 מיליארד דולר באפליקציה המתחרה של ChatGPT ותהפוך למחזיקת מניות מיעוט בסטארט-אפ הבינה המלאכותית אנתרופיק, כך הודיעו שתי החברות. אנתרופיק נוסדה על ידי עובדים לשעבר של OpenAI ועשויה להפוך את אמזון לשחקנית מרכזית בבינה המלאכותית
מערכת ice | 
אמזון נכנסת לשוק הבינה המלאכותית (צילום shutterstock, vecteezy)

אמזון תשקיע עד 4 מיליארד דולר דולר בסטארט-אפ הבינה המלאכותית אנתרופיק ותהפוך למחזיקת מניות מיעוט. ככה הודיעו אמש שתי החברות. בעזרת אנתרופיק מקווה אמזון להפוך לשחקנית מרכזית בתחום הבינה המלאכותית. השקעה זו מסמנת את הדומה לאופן בו רואות ענקיות הטכנולוגיה את תחום הבינה המלאכותית, זאת לאחר השקעתה של מיקרוסופט ב-OpenAI שייצרה את ChatGPT, והודיעה לאחרונה כי מתכוונת להשקיע בה 10 מיליארד דולר נוספים.
 

כחלק מעסקה זו, אנתרופיק תעביר את התוכנות שלה למרכזי אמזון ותשתמש בשבבים שלה. בנוסף למהנדסים של אמזון תהיה גישה למודלים של אנתרופיק. העסקה תאפשר לאנתרופיק לממן עלויות עצומות כדי לאמן ולהפעיל מודלי בינה מלאכותית מאסיביים.
 


אנתרופיק נוסדה על ידי עובדים שעזבו את OpenAI ב-2021 והיא אחת החברות המדוברות בעולם בתחום הבינה המלאכותית. היא שחררה את הצ'אטבוט שלה המכונה קלוד שעתיד להתחרות ב-ChatGPT. אמזון עצמה כבר השיקה לאחרונה שירותים חדשים שנועדו להיכנס לתחום הבינה המלאכותית, כולל עדכון לעוזרת שלה אלכסה כדי שתוכל לענות למשתמשים באופן המדמה בצורה הטובה ביותר שיחות אנושיות בנוסף לסיכומי ביקורת מוצרים הנועד עבור הצרכנים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה