דיגיטל וטק

טיקטוק חושפת: ישראל מספר 1 בעולם בתחום המפוקפק הזה

מסתבר שהמדינה שבה טיקטוק נאלצת להסיר הכי הרבה תוכן, היא דווקא ישראל. מה לעשות שכאן מדווחים הכי הרבה פרסומים כלא ראויים?
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום pixabay, shutterstock)
אם אתם לא מבינים מה הסיפור של טיקטוק, כנראה שאתם הורים לכאלה שכן מבינים, או יבינו בקרוב. אבל אין חולק על כך שהרשת החברתית הפכה לבלתי נפרד מהחיים של בני הנוער והצעירים בישראל. לכן גם חיוני כל כך הפיקוח על התכנים שהם צורכים.
אתר tech12 פרסם כי במסגרת הסיבוב שעורכים נציגי טיקטוק ברחבי העולם, הגיעה לארץ אמבר קסידי, האחראית על מדיניות טיקטוק באירופה, אפריקה והמזרח התיכון. וזה הנתון המעניין שחשפה בביקורה פה: מפקחים ייעודיים סורקים תכנים שמועלים לטיקטוק. ומסתבר שישראל היא המדינה שבה מדווחים הכי הרבה פרסומים בטיקטוק כלא ראויים – והיא גם שיאנית שיעורי הסרת התוכן מהפלטפורמה.

לפני כחצי שנה התקיים דיון בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בכנסת, בו השתתפו נציגי הרשתות החברתיות במטרה להבין כיצד ניתן להתמודד עם השיח האנטישמי במרחב הדיגיטלי. לפי הנתונים של חברת טיקטוק לסיכום הרבעון השלישי של שנת 2022: בעולם כולו החברה הסירה 110,954,663 סרטונים המהווים כ-1% מכלל הסרטונים שעלו לטיקטוק. 2% הוסרו כתוצאה מהתנהגות שנאה (43% אידיאולוגיה של שנאה, 57% התקפות ועלבונות על יסוד תכונות מוגנות). 62% מתוכן המכיל אידיאולגיה של שנאה הוסר לפני כל צפייה שהיא ו- 78% מתוכן המכיל התקפות ועלבונות על יסוד תכונות מוגנות, הוסר לפני כל צפייה שהיא.
בטיקטוק מדווחים כי במהלך הרבעון השלישי של שנת 2022 הרשת הסירה בישראל 688,579 סרטונים מהרשת החברתית שלה. לפי טיקטוק העולמית ברבעון השלישי לשנת 2022 היא קיבלה 2,713 בקשות מטעם ממשלות שונות ברחבי העולם להסיר או להגביל תוכן או חשבונות. ממשלת ישראל היא אחת מהממשלות המובילות בעולם שמבקשות מטיקטוק להסיר תכנים מהרשת החברתית שלה.
בישראל הוגשו 252 בקשות רשמיות מטעם ממשלת ישראל להסרת תכנים מטיקטוק – מדובר בנתון שמהווה 9.2% מסך הבקשות לטיקטוק העולמית. לשם השוואה בארה"ב הממשל הגיש רק 13 בקשות, בקנדה 5 בקשות, צרפת 27, בריטניה 71 ובגרמניה הוגשו 167 בקשות מטעם הממשל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה