דיגיטל וטק

טונדו סמארט צומחת בהכנסות, אך נשארת בהפסדים

טונדו סמארט: הכנסות למחצית ראשונה של 2023 עמדו על 9.7 מיליון שקל – מעל הערכות המקדמיות; ההפסד הנקי העמיק בכ-700 אלף שקלים

מערכת ice | 
עיר חכמה (צילום ideogram.ai)
טונדו סמארט, העוסקת בפיתוח וייצור בקרים לניהול ושליטה ביישומי עיר חכמה ומשלבת אותם על בסיס תשתית התאורה והחשמל הקיימת במרחב הציבורי, מדווחת היום (רביעי) על תוצאות למחצית הראשונה של 2023. התוצאות משקפות צמיחה חזקה בהכנסות, לצד המשך ההפסד הנקי.
בתקופת הדו"ח החלה החברה במימוש פרויקט הדגל של החברה – פרויקט נתיבי ישראל, במסגרתו צפויה החברה לספק מעל 106 אלף בקרים לפריסה בכבישים בין-עירוניים בכל רחבי הארץ, בהיקף צפוי של מעל 50 מיליון שקל – הכנסות נוספות עשויות להתקבל כתלות בהרחבת הפרויקט.
הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2023 הסתכמו לכ-9.7 מיליון שקל, מעבר להערכות המקדמיות של החברה, ומשקפות עליה של 180% ביחס להכנסות של 3.45 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות במחצית הראשונה גבוהות יותר מכל הכנסות החברה בשנת 2022 שהסתכמו לכ-8.9 מיליון שקל.
במועד התוצאות המקדמיות, העלתה החברה את תחזית ההכנסות השנתית מ-18 מיליון שקל לכ-20 מיליון שקל, צמיחה של 125% ביחס לשנת 2022 – כעת החברה מאשררת תחזית זו לאור המשך מימוש הפרויקטים השונים.
הרווח הגולמי במחצית הראשונה של 2023 עלה פי 3 והסתכם לכ-3.1 מיליון שקל, בהשוואה ל-1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי במחצית הראשונה של 2023 עלה ל-32.1%, בהשוואה לשיעור של 30.1% בתקופה המקבילה אשתקד.

ההפסד הנקי עמד במחצית השנה הזו על כ-5.5 מיליון שקל לעומת 4.8 מיליון במחצית הראשונה של 2022.
נכון למועד הדוח החברה מממנת את עצמה ממקורותיה העצמאיים באמצעות הכנסות ממכירת מוצרים ושירותים, וכן באמצעות הלוואות ממשקיעים פרטיים, לרבות בעלי מניות/בעלי שליטה, גיוס הון פרטי שבוצע, קופת מזומנים בהיקף של כ-1.7 מיליון שקל ושיקים מתועדים בסך 4.4 מיליון שקל. 
גיא סעדי, מנכ"ל וממייסדי טונדו סמארט מסר: "מגמת הצמיחה בהיקפי הפעילות של החברה והתחזית החזקה לשנת 2023 מעידים יותר מכל על המובילות הטכנולוגית ופוטנציאל ההתפתחות האדיר של טונדו. אנו מאמינים שעם הידע והניסיון הרב שאנו מביאים, נוכל להמשיך להיות שחקן משמעותי בפרויקטי תשתיות חכמות הן בשוק המקומי והן בשווקים בינלאומיים. 
"לאחר מועד הדוח חתמנו על מזכר הבנות אסטרטגי לשותפות בשוק האמריקאי. במסגרת ההסכם, קרן השקעות אמריקאית, המתמחה בתשתיות חכמות ובעלת הסכם שיתוף פעולה עם אחת מחברות הסיבים האופטיים הגדולות בארה"ב, תשקיע בחברת בת, הפונה לשוק האמריקאי, כ-25 מיליון דולר, מתוכם יועברו לטונדו מייד לאחר סגירת ההשקעה כ-5 מיליון דולר. ההסכם מהווה הכרה ממשית ביכולת הטכנולוגית המתקדמת של החברה ובפוטנציאל הגדול שקיים בשוק בארה"ב לפתרונותיה. אנו רואים בו פריצת דרך מסחרית ושת"פ עם שחקן אסטרטגי בארה"ב - מימושו לא רק יתרום להיקפי הפעילות שלנו ולצמיחה מהירה, אלא יימצב אותנו כשחקן בינלאומי מוביל תוך הנחת התשתית לפעול גם בשווקים נוספים." 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה