דיגיטל וטק

שני מייסדי חברת הייטק פוטרו: הסיבה לצעד הדרמטי נחשפת

דירקטוריון וסטו פיטר אמש רשמית את מייסדי חברת האינשטורק, המנכ"ל יניב ברטלה והמהנדס הפיננסי אלון ליפשיץ, לאחר הגשת הממצאים של חברת החקירות שבדקה את הונאת העתק וקבעה כי לשניים יש חלק בכך. ברטלה וליפשיץ מכחישים את החשדות כלפיהם
מערכת ice |  1
פיטורים-אילוסטרציה (צילום shutterstock)

דירקטוריון וסטו פיטר אמש רשמית את מייסדי חברת האינשטורק, המנכ"ל יניב ברטלה, והמהנדס הפיננסי אלון ליפשיץ, זאת בעקבות הגשת הממצאים של חברת החקירות שבדקה את הונאת המיליארדים בחברת ההייטק וקבעה כי לשניים יש חלק בכך. כזכור השניים הושעו מהחברה בתחילת החודש בעקבות החשדות ואמש פוטרו סופית, כך דווח בכלכליסט.

ממצאי החקירה עדיין לא פורסמו באופן רשמי, אולם הדירקטוריון רמז לפני כשבועיים כי למייסדים קיים חלק בהונאה. באמצע חודש יולי נחשפה דבר הפרשה חברת וסטו, שמספר חודשים לפני כן נחשבה ליוניקורן. במסגרת ההונאה רכשו המשקיעים את ביטוחי המשנה דרך זירת המסחר של החברה בהיקף של מיליארדי דולרים, זאת למרות שהיו מזויפים. החשד כי משקיעים שהשתמשו בפלטפורמה של החברה רכשו סיכון מחברות הביטוח תוך הצגת ערבויות מזויפות שהמערכת של וסטו לא זיהתה. בעקבות גילויי הזיוף והחקירה וסטו עשויה שלא להימכר לגוף שלישי.
 


ברטלה וליפשיץ מסרו בתגובה: "למרות שהגוף הבודק סימן את המייסדים כמטרה, גם לאחר בדיקה ממושכת לא נמצאו ראיות לכך. המטרה שלהם היא להשחיר את פניהם של המייסדים תוך הצגת הדלפות לאמצעי התקשורת הפוגעות במאמצים המסחריים של החברה. המייסדים שומרים בעניין זה על כל טענותיהם וזכויותיהם".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מהנדס פיננסי?
    ניסים ערסקילה 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כדי להיות מהנדס צריך תואר בהנדסה. מה זו האינפלציה והזילות של המושג "מהנדס" בשנים האחרונות? איפה ההנדסאים והטכנאים נעלמו? נראה לכם הגיוני שכל אחד יקרא לעצמו עו"ד או פסיכולוג?
    סגור