דיגיטל וטק

וואטסאפ ווב קרס? אלפי עובדים נתקעו בלי תקשורת

אלפי עובדים מדווחים כי ה-WhatsApp Web, כלי עבודה מרכזי היום, לא עולה במחשב שלהם. ההערכות הן שיש תקלה עם חלק מדפדפני ה"chrome"
מערכת ice |  1
וואטסאפ (צילום shutterstock)
פרטים נוספים בהמשך
אתמול בערב דיווחו ברשת מספר משתמשי WhatsApp Web כי כלי העברת המסרים לא עובד להם. הבוקר (חמישי) הצטרפו אלפים לדיווח שהתוכנה לא עולה בדפדפן שלהם.
לפי המשתמשים שדיווחו, התקלה לא נמצאת בטלפונים, אלא בחלק מהמחשבים והדפדפנים. 
 
רשת הוואטסאפ כבר מזמן חוגרת ממטרת העברת המסרים הפשוטה, ובחלק ניכר משוק העבודה הפכה לכלי עבודה מרכזי בו מתקשרים העובדים אחד עם השני, ומעבירים מסמכים, תמונות, קישורים ועוד.

עם זאת וואטסאפ נחשבת לשמרנית בנוגע לפיצ'רים ולאפשרויות שהיא מציעה. בעוד בטלגרם כבר כמה שנים ניתן לערוך הודעות, בוואטסאפ השינוי הזה נכנס רק לאחרונה. בנוסף, הגבלת האיכות של תמונות, הגבלת גודל של קבצים, הגבלת משתתפים בקבוצה ועוד הגבלות, לא קיימות במתחרה של וואטסאפ.
עובדים בחינם מהוואטסאפ?
חברת קונקטים (Connecteam) פרסמה לאחרונה סקר שבוצע על ידי מכון שילוב בשיתוף iPanel. הסקר בחן את אופן השימוש באפליקציית הוואטסאפ במסגרת העבודה בקרב מדגם של 205 ישראלים שעובדים בחברות בינוניות וגדולות (50 עובדים ומעלה) שמשתמשים בקבוצות וואטסאפ ארגוניות.
מהסקר עולה כי השימוש בוואטסאפ פוגע באיזון העדין בין הבית לעבודה: 3 מתוך 5 נשאלים העידו כי עבדו בזמנם הפרטי שלא מרצונם; 63% מהנשאלים סבורים שהמעסיק צריך לשלם להם על הזמן הזה, ו-54% מצפים מהמדינה לחוקק חוק האוסר על מעסיק לחייב עובדים לענות לוואטסאפ כשאינם בעבודה, בדומה למדינות אחרות בעולם. 
יצוין כי ברוב קבוצות הוואטסאפ של מקומות העבודה ישנו עירוב בין תחומי העבודה לתחומים חברתיים בין קולגות, ע״פ המשאל, מה שייתכן וגורם לעובדים רבים להמשיך ולעבוד גם מעבר לשעות המוגדרות שלהם. עוד עולה, כי 56% מהנשאלים מעדיפים להפריד את קבוצות הווטסאפ הארגוניות מהפרטיות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא קשור לכרום, אני נכנס מפיירפוקס ועדיין לא עובד. (ל"ת)
    פיירפוקס 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור