דיגיטל וטק

טוויטר מסתבכת: תביעת ענק של 250 מיליון דולר נגד הרשת החברתית

טוויטר עומדת בפני תביעה של 250 מיליון דולר כאשר מפרסמי מוזיקה מאשימים את הפלטפורמה בהפרת זכויות יוצרים; החברות דורשות פיצויים בגין שימוש לא מורשה ב-1,700 שירים בפלטפורמת המדיה החברתית
מערכת ice | 
טוויטר (צילום shutterstock)
קבוצה של 17 חברות הפקה מוזיקלית והוצאה לאור, הגישו תביעה נגד טוויטר בטענה להפרת זכויות יוצרים על כ-1,700 שירים ותביעה לפיצויים של עד 250 מיליון דולר.
המוציאים לאור טוענים כי טוויטר הפרה את חוק זכויות היוצרים בכך שאפשרה למשתמשים לפרסם מוזיקה ללא קבלת רשות. המשא ומתן בין טוויטר לתעשיית המוזיקה להקמת הסכמי רישוי נכשל בעבר.
על פי התביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי הפדרלי בנאשוויל, טוויטר לא הצליחה לטפל ביעילות בהפרה הנרחבת של זכויות יוצרים על מוזיקה בפלטפורמה שלה. ציוצים ספציפיים צוינו כדוגמאות, כולל אחד עם השיר "Umbrella" של ריהאנה עם קטע בן שתי דקות מהקליפ. למרות שהפוסט זכה לצפיות ולייקים משמעותיים, המפרסמים טוענים שהוא שותף ללא אישור מתאים.
התביעה דורשת פיצויים סטטוטוריים של עד 150,000 דולר עבור כל אחת מכמעט 1,700 היצירות שהופרו, בהיקף כולל של כ-250 מיליון דולר. זה מדגיש את המאמצים שעשו מפרסמי המוזיקה להודיע לטוויטר על הפרת זכויות יוצרים באמצעות הפרוטוקול המתואר ב-Digital Millennium Copyright Act (DMCA), המספק הנחיות להליכי הסרה. עם זאת, התביעה טוענת כי טוויטר לעתים קרובות עיכבה או התרשלה בפעולה עם קבלת הודעות מסוג זה.

יש לציין כי טוויטר ניהלה משא ומתן עם חברות מוזיקה גדולות, כולל יוניברסל, סוני ו-וורנר, בנוגע לזכויות רישוי. דיונים אלו נקטעו בעקבות רכישת החברה על ידי אילון מאסק באוקטובר, שהובילה לעצירת ההתקדמות. הבטחת זכויות מוזיקה כרוכה בדרך כלל בהתחייבויות כספיות משמעותיות, לרוב העולה על 100 מיליון דולר בשנה, מכיוון שפלטפורמות מדיה חברתית נדרשות לפצות מוציאים לאור וחברות תקליטים עבור תוכן שנוצר על ידי משתמשים הכולל שירים המוגנים בזכויות יוצרים.
מאז השתלט על טוויטר, מאסק יישם צעדים לצמצום עלויות כגון פיטורים, דחיית תשלומי שכר דירה ועיכוב הסדרי חשבונות עם ספקים. החברה חוותה ירידה בהכנסות מפרסום והיא עומדת בפני התחייבויות חוב משמעותיות הנובעות מהרכישה של מאסק. מאסק עצמו הביע ביקורת על חוקי זכויות היוצרים הנוכחיים, ותיאר אותם כנרחבים מדי ו"מגיפה על האנושות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה