דיגיטל וטק

גוגל מרימה לקהילה: המהלך המרגש לחגיגות הגאווה בישראל נחשף

לציון 20 שנים מאז קיבלה גילה גולדשטיין ז״ל את פרס יקירת קהילת הלהט"ב על מעמדה החלוצי כראשונת הנשים הטרנסיות בישראל, גוגל מקדישה היום Google Doodle מיוחד לזכרה
מערכת ice | 
גוגל וחגיגות הגאווה (צילום vecteezy, unsplash)
גוגל מקדישה היום (ראשון) Google Doodle לגילה גולדשטיין ז״ל, לציון 20 שנים מאז קיבלה את פרס יקירת קהילת הלהט"ב על מעמדה החלוצי כראשונת הנשים הטרנסיות בישראל ועל מאבקה לשוויון עבור הקהילה למרות הדחייה, הרדיפות והתלאות הרבות שחוותה. ה-Doodle של גולדשטיין מחליף את הלוגו של מנוע החיפוש של Google בישראל לאורך כל היום.  
ה-Doodle הוא צילום של פסל מעשה ידיה של האמנית ג׳ני קירשטיין מירושלים, שמציג את דמותה של גולדשטיין על רקע בנייני הבאוהאוס האייקוניים של ת״א, מקושטים בדגלי ישראל וגאווה. חתולי הרחוב שגילה הצילה והכלבים שגידלה לאורך חייה מרכיבים את לוגו Google כמחווה לחיבתה הרבה לחיות. מוטיבים נוספים ב-Doodle לקוחים מעולם הבמה שגולדשטיין אהבה מאוד: מיקרופון, פנס במה וקליפר, שכן לאורך השנים גילה הקליטה שירים, שיחקה בסרטים והופיעה כרקדנית קברט בארץ ובאירופה.  
גולדשטיין היא האישה הטרנסית הישראלית הראשונה שזוכה ל-Doodle. בין הנשים הטרנסיות הנוספות שזכו לכבוד: מארשה פי ג׳ונסון, ממנהיגות מהומות סטונוול בניו יורק שהתניעו את התנועה לשחרור הלהט״ב בארה״ב; עורכת הדין ופעילת זכויות הלהט״ב הברזילאית ג׳ניינה דוטרה והציירת הדנית לילי אלבה, שהיוותה השראה לסרט ״הנערה הדנית״.
ברק רגב, מנכ״ל Google בישראל: "השנה, יותר מתמיד, Google נרגשת לעמוד לצד הקהילה הגאה בישראל ולחגוג את מורשתה של גילה גולדשטיין ז״ל בעמוד הבית שלנו עם Google Doodle לזכרה. גולדשטיין הייתה פעילה אמיצה, לוחמת זכויות ומנהיגה שהצעידה את הנראות והקבלה של קהילת הלהט״ב הישראלית והיום, חמש וחצי שנים לאחר פטירתה, אנחנו אומרים לה תודה״.  
לינור אברג׳יל, מנכ״לית ׳טרנסיות ישראל׳ וחברה קרובה של גולדשטיין: ״גילה גולדשטיין הייתה האמא הרוחנית של נשים טרנסיות רבות בישראל. לא מובן מאליו ש-Google תשים זרקור על אישה טרנסית שהודרה לשוליים כי סירבה לחיות לפי תכתיבי החברה. הקהילה הטרנסית וכלל החברה הלהט״בית בישראל התקדמה מאוד בזכות האבן שהניחה גילה, בין היסודות של עושי ההיסטוריה הלהט״בית״.  
עומר אלעד, מנכ״ל ׳פרויקט גילה להעצמה טרנסית׳: ״הערכים שגילה גולדשטיין והקהילה הטרנסית מייצגות - שוויון וסולידריות חברתית - נמצאים כיום תחת מתקפה חסרת תקדים בארץ ובעולם, מה שהופך את המחווה של Google לגילה ולקהילה חשובה במיוחד. זו זכות בסיסית לחיות בביטחון ובכבוד כאנשים על הקשת הטרנסית ונמשיך להיאבק עבור חופש מגדרי לכולנו״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה