דיגיטל וטק

פייסבוק החלה בסבב הפיטורים אחרון: 11,000 עובדים נוספים מפוטרים

פייסבוק החלה בסס הפיטורים השלישי והאחרון שלה בחודשיים האחרונים, זאת כחלק מהתוכנית של החברה לחסכון בעלויות. לאחר סבב הפיטורים הנוכחי, עוד 11,000 עובדים במחלקות הטכניות של החברה יסיימו את עבודתם, נוסף על 10,000 שפוטרו כבר בתחילת השנה
מערכת ice | 
מארק צוקרברג (צילום shutterstock ,יוטיוב/ The Verge)
מטא, חברת האם של פייסבוק בבעלותו של מארק צוקרברג, החלה היום (רביעי) בסס הפיטורים השלישי והאחרון שלה בחודשיים האחרונים, זאת כחלק מהתוכנית של החברה לחסכון בעלויות. למעשה, לאחר סבב הפיטורים הנוכחי, עוד 11,000 עובדים במחלקות הטכניות של החברה יסיימו את עבודתם, נוסף על כ-10,000 שפוטרו כבר בתחילת השנה.
כזכור, רק השבוע פייסבוק הסתבכה ובגדול, זאת לאחר שנקנסה בסכום מטורף של  לא פחות מ-1.3 מיליארד דולר, זאת בשל העברת נתונים בניגוד לחוק על משתמשים שנמצאים באיחוד האירופי, במגוון רחב של מדינות הגוש.
על פי ההחלטה של הרגולטורים באירופה, מטא הפרה את תקנת המידע הכללי של הגוש האירופי, ובעקבות כך כאמור ספגה קנס ענק וחסר תקדים של 1.3 מיליארד דולר. בהחלטה של הרגולטורים נטען כי המסגרת להעברת נתונים על אזרחים של האיחוד האירופי לאמריקה אינה מגנה על האירופים מפני מעקב אמריקאי.
על פי הטענות נגד מטא, החברה השתמשה במנגנון שנקרא "סעיפים חוזיים סטנדרטיים" כדי להעביר נתונים אישיים על משתמשים. למעשה, הקנס הוא חסר תקדים כאמור, שכן מדובר בקנס הגבוה ביותר שחברה נקנסה אי פעם על הפרה של חוקי הגנת הפרטיות של האיחוד האירופי. למרות זאת, מטא כבר הודיעה כי היא מתכוונת לערער על ההחלטה של הרגולטורים באירופה. אגב, הקנס הקודם הכי גבוה היה נגד אמזון בשנת 2021, ששילמה 746 מיליון אירו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה