דיגיטל וטק

בא לפיפ"א? רבע מהעולם שיחק במשחקי מחשב ב-2022

בשנה שעברה כ-3.2 מיליארד אנשים שיחקו במשחקי מחשב, כאשר תחום הגיימינג יהיה שווה כ–185 מיליארד דולר השנה
מערכת ice | 
גיימרים (צילום shutterstock)
ב–2022 שיחקו כ–3.2 מיליארד אנשים במשחקי מחשב - כרבע מאוכלוסיית העולם. במדינות עשירות, שני שלישים מהתושבים משחקים במשחקי מחשב, וכמעט חצי מהשחקנים הם נשים. 

קרול סברין ממדיה ריסרץ', חברת ייעוץ בתחום הבידור, אומר כי ברחבי העולם יש יותר בעלי קונסולות בני 35–44 מאשר 16–24. לדבריו, גיימרים הם כבר מזמן לא "צעירים מכרסמי חטיפים". משחקי המחשב נהפכו לאמצעי מדיה להמונים, בין אם משחקים בהם בטלפון ובין אם בקונסולה. 
הצמיחה בתחום הגיימינג התעצמה הודות להתפשטות הסמארטפון, שהוא מכונת גיימינג חזקה שנמצאת בכיסים של כמעט כולם, ומעניק גישה לחנויות אפליקציות עמוסות באלפי משחקים. אפליקציות סלולריות אחראיות על כמחצית מהוצאות הצרכנים על משחקים דיגיטליים. בסך הכל, שוק הגיימינג יהיה שווה כ–185 מיליארד דולר השנה, לפי חברת הנתונים אומידה. המספר הזה אינו כולל חומרה ואביזרים, וגם לא פרסום בתוך משחקים, ענף שלפי הערכות שווה 65 מיליארד דולר.
כשהשווי של ענף הגיימינג התנפח, הוא התחיל למשוך חברות ענק. שבע מתוך עשר חברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר פעילות בתחום הגיימינג. מיקרוסופט, שהשיקה את קונסולת אקס־בוקס ב–2001, שילמה 69 מיליארד דולר ב–2022 על רכישת מפתחת משחקי המחשב אקטיוויז'ן בליזארד. אם היא תקבל את אישור הרגולטור, זאת תהיה אחת מעסקות הטכנולוגיה הגדולות בהיסטוריה.
אפל וגוגל נהפכו לענקיות בתחום הפצת המשחקים, מכיוון שהן שולטות בשתי חנויות האפליקציות המרכזיות. 60% מהמכירות שלהן הן של משחקים. אמזון ואנבידיה מציעות משחקים בסטרימינג. ענקית המדיה הסינית טנסנט הציבה את הגיימינג בלב כל עסקיה, ומשכה שחקנים הרחק מעבר לגבולות סין. מטא עברה מרשתות חברתיות למציאות מדומה, שמשמשת כיום בעיקר לגיימינג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה