דיגיטל וטק

מכה למאסק: ארה"ב אוסרת על החברה שלו להתקדם

עובדי חברת השתלים המוחיים של אילון מאסק חושפים כי בזמן שהוא מבטיח שוב ושוב שהמוצר יגיע בקרוב למוחותיהם של בני אדם ראשונים שיזכו להזיז איברים משותקים, הוא מסתיר כי החברה לא הצליחה לקבל רישיון לביצוע השתלות בבני אדם
יאיר מור |  3
אילון מאסק וניוראלינק (צילום flickr, shutterstock)
"בקרוב" - זו המילה שאומר אילון מאסק שוב ושוב בכל פעם שמוזכרים ניסויים בבני אדם לשתלי המוח של חברת Neuralink שבבעלותו, שאמורים לאפשר למשותקים לחזור להזיז את האברים הלא פעילים שלהם. אלא שכעת נראה שהוא עצמו כנראה מסתיר את העובדה שידוע לו שזה לא יכול לקרות בקרוב.
סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת היום (חמישי) כי דיברה עם לא פחות משבעה מעובדי נוירלינק בעבר ובהווה, שכולם סיפרו לה על כך שלמרות שמאסק מבטיח תחילת ניסויים בבני אדם "בקרוב" כבר מאז 2019, רק לפני כשנה הוא הגיש לראשונה בקשה רשמית למנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA). מעבר לכך, הבקשה נתקלה בסירוב מוחלט, שלווה ברשימה ארוכה של בעיות ודאגות שהמנהל דרש מהחברה לספק עליהן מענה לפני שתוכל לקוות לקבל אישור כזה. אחד מהעובדים אמר כי הוא לא רואה שום סיכוי שהחברה תצליח לספק "בקרוב" מענה לכל אותן נקודות.
בין הסעיפים שבגללם נדחתה הבקשה מנו העובדים חשש מסוללת הליתיום של השתלים, שעלולה לסכן את המושתלים, לצד דרישות להציג תוכניות למניעת תזוזה של החוטים החשמליים של השתלים, כדי שלא יבואו במגע עם חלקים אחרים במוח, ולדרך בטוחה להסיר שתל במקרה של בעיה או חרטה ללא נזק ממשי לרקמות המוח של המושתל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עם כל צרות עין נגד אלון מסק הוא ידע להתמודד עם מצבים.. (ל"ת)
    רחל 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    טוב מאוד
    טוב מאוד 03/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ידעתי שיושבים שם כמה אנשים בודדים אם שכל... תודה רבה שלא אישרו
    סגור
  • 1.
    הוא יעשה את כל הבדיקות באיזה מדינת עולם שלישי.
    אביב 03/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכשיקבל את האישור הכל כבר יהיה מוכן לבדוק.
    סגור