רכב

מאסק מאוים בחרם: "אל תירק לבאר שאתה שותה ממנה"

הממשל הסיני זועם על היזם האמריקאי, לאחר ששיתף ציוץ שהאשים את סין ביצירת והפצת מגפת הקורונה. בתגובה, רמז העיתון הגדול במדינה כי היא עשויה להחליט לסגור לטסלה את המפעל שמוכר את המכוניות שלה בחצי עולם. האם מגפת הקורונה תהרוג את יצרנית הרכב בעלת שווי השוק הגבוה בעולם?
יאיר מור |  1
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ pexels, Insider News)
האם סין עומדת להחרים את ענקית הרכב החשמלי טסלה בשל מאבקים פוליטיים? גלובל טיימס, העיתון הכלכלי של People's Daily, עיתון הממשל הסיני, רמז היום כי צעד כזה עלול לקרות בקרוב, בשל מה שהוגדר כשיתוף פעולה של מאסק עם "הימין הקיצוני" בארה"ב ב"הוצאת דיבה" אודות המדינה המאוכלסת בעולם.
מה שעורר את זעמם של הסינים היה ציוץ של משתמש טוויטר ששיתף דו"ח של מחלקת האנרגיה בממשל ביידן - הדמוקרטי, נזכיר - שקבע "ברמת ביטחון נמוכה", אך עדיין בביטחון כלשהוא, כי מקורה של מגפת הקורונה הוא במעבדה בווהאן, כפי שטוענים רבים כבר שנים. המשתמש הגיב וכתב כי אנתוני פאוצ'י, היועץ הרפואי הראשי לנשיא ארה"ב וראש המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות מידבקות, מימן את המחקרים המפוקפקים שגרמו לנגיף שהיה נפוץ בקרב בעלי חיים לעבור לבני אדם, ועל הדרך להפוך לקטלני בהרבה. מאסק, מצידו, הוסיף כי "הוא עשה זאת דרך ארגון קש (EcoHealth)". 
 
העיתון הסיני ממש מתפוצץ, ופרסם פוסט ארוך בגנותה של התיאוריה בכלל ושל מאסק ה"ימני קיצוני" בפרט ברשת החברתית הסינית QQ (הגרסה של טנסנט לטלגרם). "ביומיים האחרונים קרה אירוע אבסורדי נוסף בפוליטיקה האמריקאית", נכתב בפוסט. "לאחר שראו שלא יוכלו לפגוע בסין בשל תקרית 'בלון הריגול' כביכול, החליטו הכוחות הפוליטיים בארה"ב העוינים את סין להציף מחדש את השמועה לפיה מגפת הקורונה דלפה ממעבדה בווהאן (…) אפילו המנכ"ל של מותג המכוניות החשמליות האמריקאי המוכר טסלה, אילון מאסק, משתף עם זה פעולה. הוא לא רק הפיץ את תיאוריית הקשר הדיבתית הזו כלפי סין, אלא אף הגיב וכתב..." - וכאן הובא הציוץ לעיל. 
"אילון מאסק, האם אתה יורק לבאר הסינית שממנה אתה שותה?", שאל העיתון הסיני - ככל הנראה בהתייחס לכך שהחברה הרווחית ביותר שלו, טסלה, תלויה בשוק הסיני. מספר המכוניות שמכרה טסלה בסין בשנה שעברה היה שני רק למספר הרכבים שמכרה בשוק הביתי שלה - ולא רק זה, אלא שעל כל שני רכבים שמכרה בסין, החברה מכרה במדינות השכנות רכב אחד נוסף שיוצר במפעל הענק שלה בסין. לכן, אם הממשל יחליט לנקוט פעולה נגד מאסק, הוא יכול לשתק את כמחצית ממכירות טסלה בעולם כולו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האמת, הפעם אני מצדיק את סין
    אאא 03/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם היה מיליארדר שמחזיק מפעל בארץ, נהנה ממס מופחת, והיה מאשים את ישראל או היהודים בהפצת מחלות, הייתי לגמרי תומך שהמדינה תסגור לו את המפעל.
    סגור