דיגיטל וטק

גוגל סוגרת את אחד הפרויקטים היקרים בתולדותיה

גל הפיטורים בגוגל ממשיך, וכעת, לפי דיווח חדש, היא פיטרה את רוב 200 העובדים שיצרו את אחד המוצרים המדהימים ביותר שלה - צי של מאה רובוטים שהיו מסוגלים לנקות ולסדר משרדים ומסעדות במקום בני אדם. למרות זאת, פרויקטים אחרים ויקרים לא פחות ממשיכים לפעול כרגיל ולהפסיד לחברה מיליארדי דולרים
יאיר מור | 
גוגל ופייסבוק נפטרות מעובדים (צילום shutterstock)
הטלטלות בהייטק מסרבות לעצור, ובימים האחרונים חשף אתר Wired כי אלפאבית, חברת האם של גוגל, סגרה את חטיבת Everyday Robots, אחד הפרויקטים הגדולים ביותר שלה, שניסה לפתח רובוטים לשימושים יומיומיים, כגון סיוע בתחזוקה של בתי עסק. 
דניז גמבואה, מנהלת השיווק והתקשורת של הפרויקט, אישרה לאתר כי הוא "לא יהיה יותר פרויקט נפרד בתוך אלפאבית. כמה מהטכנולוגיות וחלק מהצוות יאוחדו לתוך מאמצי הרובוטיקה הקיימים בתוך (חטיבת) Google Research". ככל הנראה, רוב 200 העובדים שהועסקו בו יפוטרו, ויצטרפו לגל הפיטורים הענק של 12,000 עובדים שעליו הכריזה גוגל לאחרונה. 
מדובר בהחלטה מוזרה למדי: Everyday Robots הוא פרויקט ותיק, שגוגל השקיעה בו מיליארדי דולרים במהלך השנים ורק לפני שנה חשפה לראשונה תוצאות של ממש, בדמות צי של יותר ממאה רובוטים על גלגלים, בעלי זרוע עם יכולות אחיזה ותא אחסון, שפיתחה בזמן מגיפת הקורונה. הרובוטים הללו החליפו אנשי תחזוקה בקפיטריות בשטח הקמפוס של גוגל, ניקו שולחנות, הפרידו זבל שהושאר על ידי הסועדים לפחים המתאימים, פתחו בעצמם דלתות ובגרסה מאוחרת יותר אפילו הביאו צ'יפס לעובדים שהתלוננו כי הם עדיין רעבים בתום הארוחה. 
הכל היה נראה כאילו לאחר שנים של מאמצים, הרובוטים קרובים סוף סוף להפוך למוצר מסחרי שגוגל תוכל למכור לחברות אחרות - אך כעת היא סוגרת את החטיבה, ולא ברור מה יעלה בגורל הפיתוח הזה. זאת בעוד פרויקטים אחרים שהחלו את דרכם תחת חטיבת הניסויים של גוגל, X, ממשיכים לפעול למרות שהם מסבים לחברה הפסדים כבדים, ובמרכזם פרויקט המכוניות האוטונומיות Waymo ופרויקט רחפני המשלוחים Wind. פרויקטים אחרים מחטיבת X שנסגרו כללו את בלוני האינטרנט Loon ועפיפונים סולאריים לייצור חשמל Makani. חטיבת X הפסידה בשנה שעברה 6.1 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה