דיגיטל וטק

המתחרה של וואטסאפ מודיעה: השירות ייסגר

סיגנל, שהוקמה כמתחרה לוואטסאפ והפכה לפרויקט הדגל של מייסד וואטסאפ לאחר שעזב את פייסבוק בזעם, הודיעה כי היא מתכוונת לסגור את השירות אם לא תוכל לשמור על פרטיות המשתמשים כפי שהתחייבה
יאיר מור |  3
signal (צילום freepik)
אות מבשר רעות: סיגנל, אפליקציית התקשורת המאובטחת שממומנת על ידי כספי האקזיט של מייסד וואטסאפ, הודיעה כי לא תהסס לסגור את השירות בכל מדינה שבה יחוקקו חוקים שיחייבו אותה לשנות או להפר את מדיניות הפרטיות של עצמה.
מרדית' וויטאקר, שמונתה בספטמבר האחרון לתפקיד נשיאת קרן סיגנל, אמרה בסוף השבוע לאתר הרג'יסטר הבריטי כי "מעולם לא הפרנו, ולעולם לא נפר, את התחייבותנו לאנשים המשתמשים וסומכים על סיגנל – וזה אומר שנבחר, באופן חד וחלק, להפסיק את פעילותנו באזור נתון אם החלופה היא הפרת התחייבויות הפרטיות שלנו לאלו המסתמכים עלינו".
בתשובה לשאלה האם היא חוששת שממשלת בריטניה עלולה לחסום את הגישה לשירות, היא הוסיפה: "זו היתה תגובה לאפשרות היפותטית, ואנחנו לא הולכים להעריך סבירויות. ניסוח הצעת החוק בגרסתה הנוכחית מטרידה עמוקות – במיוחד החיוב על מעקב פעיל אחר כל התמונות וההודעות הטקסטואליות. אם תוצב בפנינו בחירה בין פגיעה בהתחייבויות הפרטיות שלנו על ידי יישום מעקב המוני כזה לבין הפסקת הפעילות בבריטניה – נפסיק את הפעילות".
הדברים נאמרו בהקשר להצעת "חוק הבטיחות ברשת", שנמצאת כבר תקופה ארוכה בדיונים בווסטמינסטר. ההצעה מטילה על ספקי שירותים כמו רשתות חברתיות ואפליקציות תקשורת את האחריות לסרוק את כל התכנים המועברים דרכם, לכאורה רק כדי לוודא שהם מגינים על ילדים מפני תכנים לא נאותים – אך בפועל פותח פתח ענק לריגול אחרי כל התוכן המועבר בהן, ולמעשה מבטל לחלוטין את התועלת שבהצפנת התקשורת. הוא כולל אף הטלת אחריות פלילית אישית על בכירי חברות שתואשמנה בכישלון בהגנה על ילדים.
כידוע, סיגנל הוקמה בתקופה שבה וואטסאפ טרם יישמה הצפנה של התקשורת. מי שהקים אותה היה מוקסי מרלינספייק (שנולד בשם מת'יו רוזנפלד), ובעשור הקודם השתלט עליה בראיין אקטון, מייסד וואטסאפ, לאחר שעזב את פייסבוק בטריקת דלת והשקיע במתחרה למיזם הקודם שלו 50 מיליון דולר. סיגנל לא בוחלת בלעג למתחרות, שלטענתה אינן מגינות מספיק על פרטיות המשתמשים, ונראה שהפעם היא מתכוונת ללכת עם העקרונות הללו עד הסוף.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אוי אייס
    מיצי 02/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכותרת "השירות נסגר" בכתה "החברה מאיימת לסגור". מה יהיה?
    סגור
  • 2.
    מי? (ל"ת)
    בני 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 1.
    יפה, כל הכבוד (ל"ת)
    גד 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור