דיגיטל וטק

כך התנתקות מרשתות חברתיות משפיעה על בני נוער

על פי מחקר חדש עולה כי ככל שזמן השימוש ברשתות החברתיות עבור בני נוער מתקצר, כך הם מרגישים טוב יותר לגבי המשקל והמראה שלהם
מערכת ice | 
רשתות חברתיות (צילום Pixabay)
בני נוער רבים בימינו פשוט מכורים לרשתות החברתיות, אין דרך אחרת טובה יותר להגדיר זאת. אבל על פי מחקר חדש שנערך בבית החולים לילדים של מזרח אונטריו בארצות הברית, חציית זמן השהייה במדיה החברתית שיפרה "באופן משמעותי" את דימוי הגוף של כמה בני נוער תוך מספר שבועות.
למעשה, ההימנעות של אותם בני נוער שהשתתפו במחקר מלראות משפיענים ודוגמניות למשל, סייעו לבני נוער להרגיש טוב יותר לגבי המשקל והמראה שלהם לאחר שלושה שבועות בלבד, לפי החוקרים, שחברו יחד עם איגוד הפסיכולוגים האמריקאי.
לצורך המחקר, המדענים בחרו 220 סטודנטים לתואר ראשון, בין גילאי 17 ל-25, שהיו באפליקציות מדיה חברתית לפחות שעתיים ביום, והיו להם סימנים של דיכאון או חרדה. המשתתפים התבקשו תחילה לדרג, מאחד עד חמש, איך הם מרגישים עם המראה שלהם. הם גם התבקשו לענות על שאלות כמו "אני די שמח על איך שאני נראה" ו"אני מרוצה מהמשקל שלי" בסולם מ"אף פעם" ל"תמיד".
לאחר השבוע הראשון, מחצית מזמן המדיה החברתית של המשתתפים נחתכה ל-60 דקות ביום; המחצית השנייה המשיכה לגלול בממוצע של 188 דקות מדי יום. שלושה שבועות לאחר מכן, המשתתפים שוב דירגו את שביעות רצון הגוף שלהם - וחוקרים גילו שהדימוי העצמי של הקבוצה הראשונה השתפר מאוד. לעומת זאת, בקבוצה השנייה הדברים נשארו אותו דבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה