דיגיטל וטק

נטפליקס מתעלה על תחזיות המנויים; המנכ"ל הודיע על פרישה

ריד הייסטינגס פורש מתפקידו כמנכ"ל נטפליקס, כשמאחוריו רבעון שניפץ את תחזיות המנויים. גם כיו"ר הוא יצטרך לפקח מרחוק על התמודדות החברה עם האתגרים החדשים
מערכת ice | 
ריד הייסטינג, מנכ"ל נטפליקס (צילום wikimedia, pexels)
ריד הייסטינגס עוזב את תפקידו כמנכ"ל משותף של נטפליקס, החברה שהיה שותף בהקמתה לפני יותר מ-25 שנה.
ההכרזה שלו הגיעה כשנטפליקס הכריזה על עלייה גדולה במספר המנויים בסוף השנה שעברה. מדובר במציאות שעלתה על התחזיות, כאשר ברקע האינפלציה שהיתה אמורה לכאורה לגרום לאנשים לחסוך יותר בהוצאות.
אבל נטפליקס כאמור התגברה על המגמה הזו, והוסיפה יותר משבעה מיליון מנויים חדשים, הרבה יותר ממה שציפו האנליסטים, כארבעה וחצי מיליון. הדוקו החושפני של הארי ומייגן היה מוקד משיכה גדולה, וכך גם סדרת הספין-אוף החדשה של משפחת אדמס. "2022 הייתה שנה קשה, עם התחלה משובשת אך סיום מבריק יותר", נכתב בהצהרה של החברה.
הייסטינגס אומר שהוא עוזב את נטפליקס בשוק צפוף יותר מבעבר, עם אתגרים שעומדים בפני ענקית הסטרימינג, אבל עם 231 מיליון צופים רשומים ברחבי העולם. הייסטינגס, שהיה חלוץ בתחום הסטרימינג ונתפש כאחד ממעצבי תעשיית הטלוויזיה החדשה, יישאר כיו"ר בכיר.

המשרד ינוהל כעת על ידי טד סרנדוס וגרג פיטרס, שניהם כבר בתפקידי ניהול בכירים.
"הייסטינגס מתפטר מתפקידו ומעלה הרבה שאלות לגבי האסטרטגיה העתידית של נטפליקס", אמר ג'יימי למלי, אנליסט בחברת המחקר Third Bridge. "למנכ"ל המשותף הנכנס, גרג פיטרס, יהיו מספר החלטות מרכזיות על הצלחתו מניהול רמות גבוהות של הוצאות, שיתוף סיסמאות בין אנשים ופיצוח הקוד כדי למצוא את ה-Stranger Things הבא."
ההכנסות עלו ל-7.9 מיליארד דולר ברבעון הרביעי. עם זאת, הרווח היה נמוך ברבעון זה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והרווח לשנה כולה ירד לעומת 2021. למרות שנטפליקס נשארה מובילה על המתחרות ברווחיו.
בתחילת 2022, נטפליקס התמודדה עם תחרות מוגברת מצד יריבות כמו אמזון, HBO, אפל TV ודיסני. היא קיצצה מאות משרות, אבל גילתה שהיא גם חייבת להעלות מחירים ללקוחות כדי לכסות את העלויות. זה הביא מכה למספר המנויים שלה במחצית הראשונה של השנה.
בנובמבר, היא הציגה אפשרות זולה יותר לשירות עם פרסומות ב-12 מדינות, כולל רוב אירופה, בריטניה וארה"ב, וסימנה שהיא תהיה פחות סובלנית לשיתוף סיסמאות בעתיד. נטפליקס אמרה שהיא "מרוצה מהתוצאות המוקדמות" מהשירות.
מניית נטפליקס, שירדה בכמעט 38% בשנה האחרונה, עלתה במסחר אתמול בעקבות הודעת התוצאות.
נטפליקס החלה את דרכה בשנת 1997 כשירות סרטים בהזמנה בדואר. לקוחות שהזמינו דרך האתר ותקליטורי DVD הגיעו אליהם לבית. הייסטינגס אמר שהרעיון לנטפליקס עלה כאשר הוא היה חייב קנס גבוה על ששכח להחזיר קלטת וידאו לחנות ההשכרה Blockbuster וחשב שמודל שדומה יותר למנוי לחדר כושר, עם תשלום חודשי עבור השכרת סרטים, יהיה טוב יותר.
עם זאת, המייסד השותף שלו, מארק רנדולף, ערער על גירסה זו, ואמר שהוא והייסטינגס פשוט התכוונו לחקות את אמזון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה