דיגיטל וטק

האם מאסק המציא חוק חדש ממניעים אישים?

בעליה של הרשת החברתית טוויטר שינה ביממה האחרונה פעמיים את תנאי השימוש שלה, במה שנראה כמו תירוץ לחסימת חשבון שעצבן אותו. רק לפני חודש הוא התגאה בכך שהוא לא חוסם את אותו חשבון משום שמדובר בחופש הדיבור
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ TED)
תנאי השימוש של טוויטר שונו ביממה האחרונה פעמיים במה שנראה כמו עוד אחד מהאילתורים של הבעלים החדש, אילון מאסק, שנבע מאינטרס אישי.
אמש (רביעי) נחסם החשבון ElonJet, שעדכן בשנים האחרונות על כל המראה ונחיתה של מטוסו הפרטי של מאסק. לאחר מספר שעות הוחזר החשבון לחיים, אך נחסם שוב תוך זמן קצר. גם חשבונו האישי של מי שהקים את החשבון, ג'ק סוויני, נחסם במקביל, לצד כ-30 חשבונות נוספים שפרסמו מיקומים של אנשים מוכרים.
תחילה, הסביר מאסק את החסימה בכך ש"כשמישהוא משתף את מיקומו של אדם (אחר) בזמן אמת בטוויטר, (הדבר יוצר) סכנה מוגברת לנזק גופני", ותנאי השימוש של טוויטר עודכנו כדי לקבוע ששיתוף מיקומו של אדם אחר בזמן אמת אסור ויביא  – אך לאחר החזרת החשבונות לזמן קצר, במהלכה דרש סוויני ממאסק להסביר "מה מוגדר זמן אמת? שעה?", צצו פתאום שינויים נוספים בתנאי השימוש, שהגדירו "זמן אמת" כיום שלם.
 
השינוי הזה סותר לחלוטין ציוץ של מאסק מהחודש שעבר, בו הצהיר כי "המחויבות שלי לחופש הדיבור חלה אפילו על (אי) חסימת החשבון שעוקב אחר המטוס שלי, למרות שהיא מסכנת את בטחוני האישי".
 
כעת, כאמור, מוגדר בחוקי השימוש כי אסור לשתף מיקום (או כל פרט אישי אחר) של אדם אחר שנכון לאותו יום, וכי מי שיעשה זאת, הציוץ שלו יוסר, וחשבונות שזה הנושא העיקרי שלהם ייחסמו לחלוטין. יוצאי הדופן הם אירועים המוניים, בהם משתתפים אנשים רבים ולא סביר שהם מצפים שנוכחותם באירוע בו הם נראים על ידי רבים תישמה בסוד.
ייתכן שהסיבה לשינוי היא התקרית שעליה דיווחנו הבוקר, בה חשבון שפרסם את מיקום הטסלה של מאסק הואשם על יד המיליארדר בכך שאיפשר למטורף להתנפל על הרכב בזמן שבנו, אקס-אש-איי-13 (או בקיצור אקס), והוביל אותו להגיש תביעה נגד סוויני, שתחזק את החשבון שפסרם את מיקומו של הרכב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה