דיגיטל וטק

הצעת חוק חדשה דורשת לסגור את טיקטוק

סנאטור ושני נציגים בקונגרס האמריקאי הגישו הצעת חוק שמגדירה את טיקטוק ככלי לריגול ומניפולציה של דעת הקהל עבור הממשל הסיני, ודורשת לאסור לחלוטין על ההפעלה שלה במדינה שבה יש לה הכי הרבה משתמשים
יאיר מור | 
טיקטוק (צילום unsplash)
צעירי ארה"ב כנראה צריכים להתחיל לחפש לעצמם רשת חברתית מועדפת חדשה: הצעת חוק חדשה שהוגשה היום (שלישי) בקונגרס האמריקאי דורשת לחסום לחלוטין את פעילותה של טיקטוק במדינה.
על הצעת החוק חתומים הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו מפלורידה, שהגיש אותה בסנאט, והנציגים מייק גאלגר הרפובליקני מוויסקונסין וראג'ה קרישנמורתי הדמוקרט מאילינוי, שהגישו אותה בבית הנבחרים. החוק הדו-מפלגתי זכה לשם ANTI-SOCIAL CCP, שמלבד "המפלגה הקומוניסטית הסינית האנטי-חברתית" הוא גם ראשי תיבות של "חוק הימנעות מהאיום הלאומי של ריגול אינטרנטי, צנזורה והשפעה דכאנית ולמידה אלגוריתמית על ידי המפלגה הקומוניסטית הסינית" (Averting the National Threat of Internet Surveillance, Oppressive Censorship and Influence, and Algorithmic Learning by the Chinese Communist Party).
לדברי היוזמים, החוק הסיני מחייב את בייטדאנס, בעלת הרשת החברתית, להנגיש את כל המידע של משתמשי האפליקציה לממשל הקומוניסטי. הם מוסיפים כי ראש הבולשת הפדרלית, ראשי נציבות התקשורת ומומחי אבטחה מזהירים כולם מכך שטיקטוק היא למעשה כלי ריגול ושטיפת מוח נגד צעירי המערב בכלל וארה"ב בפרט. החוק, לטענתם, "יגן על אמריקאים על ידי חסימת ואיסור כל פעילות של כל חברת רשת חברתית הנמצאת תחת השפעתן של סין, רוסיה ומספר מדינות מדאיגות אחרות".
"לא מדובר כאן על סרטונים יצירתיים – אלא על אפליקציה האוספת מידע על עשרות מיליוני ילדים ומבוגרים אמריקאים מדי יום", אמר רוביו. "אנו יודעים ש(המידע) משמש להטיה של פידים ולהשפעה על בחירות. אין עוד זמן לבזבז על מו"מ חסר משמעות מול חברת מריונטה של המפלגה הקומוניסטית הסינית".
גאלגר כינה את טיקטוק "פנטנול דיגיטלי הממכר אמריקאים, אוסף טונות של מידע אודותם ומצנזר את החדשות שלהם. המשך ההרשאה לפעילות האפליקציה בארה"ב שקול לאישור רכישה של הניו-יורק טיימס, הניו-יורק פוסט ורשתות השידור הגדולותץ על ידי ברית המועצות בתקופת המלחמה הקרה. אף מדינה בעלת עניין, ולו קל ביותר, בבטחונה לא היתה מרשה לזה לקרות".
קרישנמורתי סיכם: "הכרחי שלא נאפשר לכוחות עוינים את האפשרות לשלוט ברשתות החברתיות שעשויות להפוך לנשק שיופנה נגדנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה