דיגיטל וטק

מנכ"ל צ'ק פוינט: "האיראנים תוקפים כל יום"

גיל שוויד התארח בוועידת החדשנות של מרכז השלטון המקומי והזהיר "מדינת ישראל עדיין לא מגנה מספיק על תשתיות אזרחיות". לטענתו, תקיפות סייבר מתרחשות על בסיס יומיומי
מערכת ice | 
גיל שוויד, מנכ"ל צ'ק פוינט (צילום ויקיפדיה/ shaula haitner Pikiwiki Israel , פלאש 90, pixabay)
מנכ"ל צ'ק פוינט גיל שוויד התארח בוועידת החדשנות של מרכז השלטון המקומי MUNIEXPO 2022 וטען כי "מדינת ישראל עדיין לא מגנה מספיק על תשתיות אזרחיות". התייחסותו של שבד היא למערכות המפוזרות בערים דוגמת מצלמות, מערכות ניהול רמזורים וכדומה.
"המון גרידים שקיימים בכל עיר קלים מאוד להתקפה. להשבת אותם זה נזק גדול בפני עצמו. תקיפה של תשתיות המים לא מוגנות מספיק. היום משטח ההתקפה הוא כמעט בהכול. אין מכשיר שהוא לא בר תקיפה", הזהיר שוויד.

לטענתו, ארגונים רבים דואגים לקנות מערכות, אך הבעיה היא לא במערכות, אלא בזה שישנו מחסור במומחי סייבר שידעו כיצד להגן על אותן מערכות. "יש הרבה תקיפות סייבר בישראל ובעולם על עיריות, על חלקם אני לא יכול לדבר עליהם אפילו", סיפר.
"האיראנים תוקפים כל יום. האויבים מבצעים פעילות ריגול וזאת בנוסף לתקיפות הרגילות", חשף. "האויבים רוצים בעיקר לשבש את החיים. ולשבש את החיים זה לא רק מתקפות על צה"ל, אלא גם מתקפות על התשתיות.
אז מה הפתרון ששוויד מציע? "צריך לאמץ מדיניות מניעה שעוצרת התקפות. זה נשמע טריוויאלי, אבל עדיין חלק לא עובדים ככה. שנית, יש המון חברות שמטפלות בנישות ותת נישות וארגון יכול להכיל המון מוצרים שונים. עירייה לא יכולה להכיל הרבה מערכות. בקרוב נראה קונדוליזציה – פחות מערכות שיהיו יותר מקיפות... לרוב הארגונים בעולם החוסר הוא במומחי סייבר ולא במערכות... עירייה גדולה ועירייה קטנה צריכות להגן על עצמן אותו דבר ולכן פחות משאבים ולכן קונדולזציה היא פתרון טוב גם לעיריות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה