דיגיטל וטק

גוגל תשלם מאות מיליוני דולרים על מעקב אחר משתמשים

ענקית הפרסום ברשת נתבעה בארה"ב על כך שעקבה אחר המיקום של משתמשים שביקשו במפורש להפסיק לאסוף עליהם את המידע הזה. כעת היא צפויה לשלם על כך ביוקר
יאיר מור | 
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, ויקיפדיה, freepik)
אלפאבית, חברת-האם של גוגל, תשלם 400 מיליון דולר כדי לסגור תביעה שהוגשה נגדה על ידי מספר תובעים כלליים של מדינות בארה"ב, ביניהן אורגון, כך נודע לרויטרס, ככל הנראה ממקור במשרד התביעה של אורגון.
מדובר בפשרה אליה הגיעו גוגל עם המדינות, והגורמים צפויים להודיע עליה באופן רשמי עוד היום (שני).
הסיבה לתביעה היא טענה לפיה החברה ניטרה את מיקומם של משתמשים בניגוד לחוק. החברה המשיכה לאסוף נתוני מיקום של משתמשי סמארטפונים שכיבו (או לפחות חשבו שכיבו) את מסירת הנתונים הללו לחברה, במטרה להתאים להם פרסומות.
התביעה הזו היא רק אחת מתוך גל של תביעות דומות שהוגשו נגד החברה. כך, למשל, בחודש שעבר היא יישבה בפשרה תביעה דומה שהוגשה על ידי אריזונה, תמורת כ-85 מיליון דולר. תביעה נוספת, שצפויה כנראה להסתיים בסכום גבוה יותר, הוגשה על ידי טקסס, אינדיאנה, וושינגטון המדינה ומחוז קולומביה (כלומר וושינגטון הבירה).
כל המדינות מציינות שגוגל הפיקה רווחי עתק מהמשך איסוף המיקום של המשתמשים למרות שהם ניסו למנוע זאת ממנה. רווחי הפרסום של גוגל בחציון הראשון של 2022 עמדו על 111 מיליארד דולר – יותר מכל חברה אחרת בעולם המוכרת פרסומות ברשת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה