דיגיטל וטק

עובדי גוגל חשפו את האמת על מצב "גלישה בסתר"

החברה עומדת במרכזה של תביעת ענק, בנוגע לטענות השקריות שלה אודות מצב הגלישה בסתר. במסמכי בית המשפט, נחשפו תכתובות של עובדי החברה, על פיהם התנהלות גוגל בנושא הינה בעייתית מאוד
מערכת ice |  4
גוגל כרום (צילום pixabay)
גוגל עומדת במרכזה של תביעה קשה, שהוגשה במאי, שטוענת שענקית עמק הסיליקון הטעתה את הציבור לגבי כמות הנתונים שהיא אוספת ממשתמשים גם כשהם במצב של "גלישה בסתר" בדפדפן כרום. מלבד האשמות החמורות, אחד הפרטים היותר מרגיזים שעלו מהתביעה, הוא הבדיחות של עובדי גוגל בנושא.
אבל מה שנחשף גם בבית המשפט הוא מייל רציני מאוד של ראש השיווק של גוגל, לוריין טוהיל, שנשלח למנכ"ל סונדאר פיצ'אי. "תהפוך את מצב גלישה בסתר לפרטי באמת", כתבה טוהיל בדוא"ל בשנה שעברה. "אנחנו מוגבלים ברמת העוצמה שבה אנחנו יכולים לשווק גלישה בסתר, כי זה לא באמת פרטי, ולכן דורשת שפה ממש מטושטשת והגדרות שהן כמעט מזיקות יותר", היא הוסיפה.
האימייל, יחד עם הרבה הודעות אחרות, נחשפו במסמכי בית המשפט. רבים מהם מראים שהמהנדסים של גוגל חשבו הפרסומים של החברה אודות מצב הגלישה בסתר, היא חשודה ומטעה. בשיתוף מחקר שהוכיח שמשתמשים לא הבינו את הפרטיות המוגבלת של מצב גלישה בסתר, אחד מהנדסי כרום כתב בצ'אט קבוצתי בשנת 2018 לעמיתים כי "אנחנו צריכים להפסיק לקרוא לזה גלישה בסתר ולהפסיק להשתמש בסמל של Spy Guy", בהתייחסו לאיקון המנומנם של מצב גלישה בסתר שמתאר את צללית של מרגל מצויר עם משקפי שמש ופדורה.
מהנדס אחר הגיב בקישור לדף ויקי של דמות ב"משפחת סימפסון" בשם גיא אינקוגניטו, שנראה בדיוק כמו הומר סימפסון - אם הוא היה לבוש בתחפושת גרועה. "בלי קשר לשם", המשיך העובד, "אייקון הגלישה בסתר היה צריך להיות תמיד גיא אינקוגניטו, מה שגם מעביר בצורה מדויקת את רמת הפרטיות שהוא מספק".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מההה
    איל 10/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "וכי יותר איש במסתרים,ואני לא אראינו?"
    סגור
  • 3.
    מאונן בסתר. לא צריך את גוגל בשביל כך. (ל"ת)
    רונן ה... 10/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    .
    בן 17 10/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמעו בתור נער שמשתמש בזה מגיל 14, כל מה שאיכפת לי זה שההורים לא יראו מה אני רואה. עכשיו גם זה לא מעניין
    סגור
  • 1.
    אין ספק שהמשתמש הלא מקצועי עלול
    גרגמל 10/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להיות מוטעה, אם כי כשאתה נכנס למצב הזה כתוב במפורש שזו לא הסתרה מושלמת אלא מוגבלת.
    סגור