דיגיטל וטק

אפל "דאגה לסביבה" – ותשלם על זה ביוקר

בית משפט קבע כי אפל ניצלה את התירוץ של הגנת הסביבה כדי לפגוע בצרכנים ולהכריח אותם לשלם יותר כסף, ולכן היא תיאלץ לפצות אותם ולזהם על הדרך את הסביבה עוד יותר

יאיר מור | 
מטענים (צילום pexels)
שופט בבית המשפט האזרחי בסאו-פאולו שבברזיל פסק בימים האחרונים כי על אפל לשלם קנס בגובה 100 מיליון ריאל, שהם כ-19 מיליון דולר, כעונש על כך שהפרה את חוקי הגנת הצרכן במדינה. בנוסף, היא נדרשת לספק מטען בחינם לכל ברזילאי שרכש במדינה מכשיר מדגמי אייפון 12 ו-13.
ההחלטה התקבלה בתביעה שהגישה נגד אפל התאחדות הצרכנים הברזילאית. האחרונה טענה כי החברה ניצלה את התירוץ של "הגנת הסביבה" כדי להפסיק לכלול חיבור לחשמל בקופסאות של הסמארטפונים שלה – אך כן כללה בהן כבל טעינה ייחודי שלא מתחבר כמעט לשום מטען קיים, וכך כופה על רוכשי אייפון לרכוש גם מטען. השופט הגדיר את המעשה "נוהל פוגעני", ה"דורש מהצרכנים לרכוש מוצר שני כדי שהראשון יעבוד".
כידוע, אייפון הוא הסמארטפון היחיד בעולם המגיע עם שקע טעינה משלו – "Lightning", שלטענת אפל הוא נוח ובטוח יותר משקעי USB למיניהם. אלא שהמטענים מסוג זה גם יקרים משמעותית מאחרים, וכמובן שנדירים יותר, כך שלמשתמשי אייפון קשה יותר למצוא מטען תואם לטעינת המכשירים. עד 2020, כל אייפון הגיע עם כבל ומתאם לשקע חשמל בעל חיבור USB-A. בספטמבר 2020 הודיעה החברה על הוצאת המתאם לחשמל מהאריזה, בנימוק של שמירה על הסביבה, והבטיחה כבל שיכול להתחבר למטענים אחרים – אלא שהכבל החדש שלה כלל שקע USB-C בצד של החיבור לחשמל – חיבור מאוד נדיר בצד הזה בזמנו. לכן, כמעט לא היו קיימים מתאמים לחשמל עם שקע כזה, וצרכנים נאלצו לרכוש כאלו במיוחד לאייפון.
מדובר במכה נוספת לאפל במדינה, לאחר שבשנה שעברה כבר נקנסה על ידי איגוד צרכני אחר בסכום ששוויו כ-2 מיליון דולר על מהלך הסרת המטענים מהאריזות, ובחודש שעבר אף נאסרה מכירת אייפון 12 ואייפון 13 במדינה עד שלקופסאות שלהם ייתווספו מטענים, והיא נקנסה בכ-2.4 מיליון דולר נוספים. אפל מתכוונת לערער על שתי ההחלטות האחרונות, כפי שערערה על הראשונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה