דיגיטל וטק

בעלי Shein ישלמו קנס ענק - זו הסיבה

אתר האופנה הענק ישלם מיליוני דולרים בניו-יורק, לאחר שניסה לטייח פרצת ענק שבמסגרתה גנבו האקרים פרטים אישיים של עשרות מיליוני משתמשים
יאיר מור |  2
אתר SHEIN (צילום freepik, מתוך אתר shein)
התובעת הכללית של ניו-יורק, לטישה ג'יימס, הודיעה אמש (רביעי) על הטלת קנס בסך 1.9 מיליון דולר על חברת Zoetop, מפעילת אתרי האופנה הענקיים Shein ו-Romwe.
הסיבה להטלת הקנס על החברה היא פריצה שאירעה בה ב-2018, ובעיקר התנהלותה סביבה. לפי ג'יימס, החברה נכשלה בהגנה על המידע האישי של הלקוחות, בין היתר על ידי כך שמנגנון הניהול שלה לא היה מאובטח; לאחר הפרצה, לא טרחה החברה ליצור קשר עם המשתמשים שהושפעו; וגם לאחר שכבר עשתה זאת, היא שיקרה להם במצח נחושה כדי להסתיר את הפריצה.
בפריצה, שאירעה כאמור לפני 4 שנים, הצליחו האקרים לגנוב פרטים אישיים של 39 מיליון משתמשי שיאין, שַיין, שֵיין, או איך שתבחרו לקרוא לה בעברית, ו-7 מיליון משתמשי רוֹמְווֶה. המידע כלל שמות משתמש, שמות אמתיים, כתובות מייל, סיסמאות מוצפנות ואף פרטי כרטיסי אשראי.
כאמור, החברה לא הודיעה למשתמשים על הפריצה, וגם כשהחלה ליצור קשר עם משתמשי Shein, מדובר היה במיעוט שלהם, בעוד 32.5 מיליון מהם לא קיבלו הודעה כלשהיא. משתמשי Romwe לא ידעו כלל שמשהוא לא בסדר עד שנתיים מאוחר יותר, כאשר בדצמבר 2020 מצאה Zoetop כי פרטים אישיים שלהם נמכרים ברשת האפלה והחלה לכפות עליהם החלפת סיסמאות. עם זאת, היא ניסתה להטעות אותם: תחילה היא טענה כי הסיבה לדרישה להחלפת סיסמאות היא שהן לא הוחלפו במשך שנה, ובפברואר 2021 שינתה גירסה וטענה כי הסיבה היא "זיהוי של פעילות חשודה. אנא אמתו את זהותכם כדי לשחזר את החשבון".
מאחר ש-800,000 ממשתמשי האתרים היו בניו-יורק, פתחה התובעת ג'יימס בחקירה נגד החברה. כעת, כאמור, היא מטילה עליה קנס של כמעט 2 מיליון דולר, ומצהירה כי "אמצעי האבטחה הדיגיטלית החלשים (של האתרים) הקלו על האקרים בגניבת מידע אישי של משתמשים. בעוד שתושבי ניו-יורק רצו לקנות את האופנה העדכנית (בשני האתרים), המידע האישי שלהם נגנב ו-Zoetop ניסתה לטייח זאת". היא הוסיפה כי "ההסכם הזה צריך לשלוח אזהרה ברורה לחברות, שעליהן לחזק את אמצעי האבטחה הדיגיטליים שלהם ולהיות שקופים עם הצרכנים. לא נסכין עם פחות מכך".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא הבנתי
    אחת 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קניתי שם, איך אני יודעת אם לא גנבו את שלי?
    סגור
  • 1.
    כמעט שני מליון דולר זה קנס ענק לשיין? רק מישראלי הם מרו (ל"ת)
    גלי 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור