דיגיטל וטק

טלגרם חותכת את המחיר, אבל לא לישראלים

אפליקציית התקשורת הפופולארית הודיעה לחלק מהמשתמשים שלה על הוזלה משמעותית למנוי הפרימיום – אבל בישראל היא תמשיך לעלות יותר
יאיר מור | 
טלגרם (צילום unsplash)
משתמשי טלגרם בהודו קיבלו בסוף השבוע עדכון לפיו הם ישלמו על מנוי פרימיום לאפליקציית התקשורת החל מהחודש הנוכחי הרבה פחות כסף, כך מדווח אתר טק-קראנץ'.
מחיר המנוי בהודו מאז ההשקה, בחודש מאי האחרון, היה 469 רופי, שהם כ-20.50 שקל לפי שער החליפין הנוכחי של המטבעות (בעת ההשקה, ב-21 במאי, זה היה 20.75 שקל). באופן מפתיע, מדובר במחיר גבוה משמעותית מהמחיר בישראל, שעומד על 13.90 שקל עבור מי שמשלם ישירות לטלגרם דרך הבוט של החברה, 15.90 למי שמשלם דרך חנות האפליקציות של אפל ו-16.90 למי שמשלם דרך חנות האפליקציות של גוגל (הפרשים של 49%, 31% ו-23%, בהתאמה לפי השער ביום ההשקה).
כעת, חתכה החברה את המחיר בלא פחות מ-62%, ל-179 רופי, שהם כ-7.80 שקל בלבד. זאת בעוד שהמחירים בישראל נשארים כפי שהיו. בכך, מתהפך יחס המחיר לרעתנו, כאשר הישראלים המשלמים ישירות יוציאו כעת סכום גבוה ב-78%; המשלמים דרך אפל ישלמו 104% יותר – כלומר יותר מכפול; והמשלמים דרך גוגל ישלמו 117% יותר מהמשתמש ההודי.
לפי טק-קראנץ', הסיבה לשינוי המחיר הדרמטי בהודו אינה אינפלציה או מצב כלכלי, אלא חישוב קר: כבר היום, הודו היא המדינה עם מספר משתמשי טלגרם הגבוה ביותר, עם 120 מיליון כאלו לפי נתוני חברת מחקר האפליקציות data.ai (לשעבר App Annie). מדובר ב-17% מכ-700 מיליון משתמשי טלגרם בעולם כולו, שיכולים עוד לצמוח באופן משמעותי בשל אוכלוסייתה העצומה של הודו. לכן, החברה החליטה כנראה להסתפק ברווחים נמוכים יותר במדינה כדי למשוך משתמשים נוספים לשלם על השירות, כך שבמצטבר היא תהיה השוק הרווחי ביותר עבור טלגרם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה