דיגיטל וטק

יוטיוב תוריד את איכות הסרטונים בשירות, מה הסיבה?

משתמשי שירות הווידאו של גוגל נדהמו לאחרונה לגלות שהוא התחיל להוריד את האיכות של הסרטונים ולא מאפשר להם לצפות באיכויות הגבוהות שאליהן התרגלנו
יאיר מור | 
יוטיוב (צילום unsplash)
יותר מ-1,000 תגובות הצטברו בשבועיים האחרונים לדיווח של גולש בפורום בשם (בתרגום חופשי) "מרתיח קלות" באתר Reddit, שהעלה אליו צילום מסך מאפליקציית יוטיוב, ובה רואים שבאפשרות בחירת איכות הווידאו שהוא צופה בו הוא יכול לבחור כל איכות עד 1,440p, בעוד 2,160p תיפתח לפי ההודעה רק אם יצטרף לשירות הפרימיום של החברה.
עד מהרה דיווחו משתמשים נוספים כי האפליקציה מגבילה אותם בבחירת האיכות. חלקם דיווחו על כך שהאיכות המרבית מוצגת להם לצד ההודעה על כך שכדי לבחור בה הם צריכים לשלם, ולפחות משתמשת אחת חוותה מצב קיצוני עוד יותר, שבו אף אחת משתי האיכויות הגבוהות לא היתה זמינה לה באפליקציה, גם לא לאחר ששילמה על מנוי. באתר, לעומת זאת, היא הצליחה לצפות בכל האיכויות, עם מנוי או בלעדיו.
המספרים שעל שמם נקראות האיכויות מציינים את אבחנת הווידאו בשורות – כלומר כמה נקודות ייחודיות יש לקובץ בצור האנכי. האיכות שנחשבת היום למינימום שמצפים לו היא 1,080p, שמכונה FullHD; אבחנה של 1,440 פיקסלים לגובה מכונה 2K או QuadHD; ואבחנה של 2,160 שורות מוכרת בשמות 4K או UltraHD.
כעת, נראה שיוטיוב מנצלת את העובדה שלמרות התקדמות הטכנולוגיה בעשור האחרון, חלק ניכר מהצופים עדיין מסתפקים לפחות רוב הזמן בצפייה בתכנים באבחנת FullHD (רוב הסמארטפונים ממילא לא מסוגלים להציג יותר מזה), כדי לגבות כסף על מה שאמור היה להפוך לסטנדרט אחרי המונדיאל של 2018 (בד"כ, מונדיאל שמצולם לראשונה באיכות גבוהה במיוחד נחשב לרגע שבו היא הופכת לנפוצה וחובה בכל בית, מסך ושירות). מחיר השירות בישראל, נציין, הוא 23.90 שקל לחודש לאחר 4 חודשי ניסיון חינם.
אחד המגיבים ציין כי גביית תשלום על צפייה באיכות המרבית אינה חריגה, ובשירות הווידאו הסיני Bilibili זה כך כבר זמן רב. עם זאת, שם לפחות אין פרסומות, כך שלמעשה, הוא ציין, יוטיוב דופקת את הצופים החינמיים פעמיים.
אתר הטכנולוגיה הגרמני gHacks פנה ליוטיוב בבקשה להגיב על הדיווחים מצד הגולשים, אך לא קיבל תשובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה