דיגיטל וטק

הסמארטפונים השתגעו: מה קורה לשוק הסלולר בזמן המשבר?

אחת מחברות המחקר המרכזיות בתחום הטכנולוגיה חושפת כי המשבר הכלכלי העולמי גורם לירידה במכירות הסמארטפונים, אך בו בזמן רווחי היצרניות גדלים. איך זה קורה?

יאיר מור | 
הסמארטפונים הנמכרים ביותר
סך ההכנסות ממכירת סמארטפונים ברחבי העולם ברבעון השני של 2022 ירדו ב-2% לעומת הרבעון המקביל ב-2021, כך חושפת השבוע חברת המחקר Counterpoint. לפי ההערכות שלה, כל הסמארטפונים שנמכרו בחודשים אפריל עד יוני עלו 95.8 מיליארד דולר.
החברה ציינה כי מעבר לעובדה שמדובר בירידה לעומת הרבעון המקביל אשתקד וברבעון שני ברצף של ירידה כזו, היא גם מהווה ירידה של 15% לעומת הרבעון הראשון של השנה. עם זאת, הנתון הזה אינו מפתיע, שכן ברבעון הראשון מושקים מכשירי דגל חדשים של רוב היצרניות, כך שהמכירות בו גבוהות למדי, ונרגעות ברבעון השני.
הנתון המפתיע, בהתחשב בנתונים הקודמים ובמשבר הכלכלי שכבר אינו ניתן להכחשה, הוא שהמחיר הממוצע ששילמו הצרכנים על מכשירים עלה ב-6% ברבעון האביב. בהתאמה, עלה הרווח התפעולי העולמי ממכירת מכשירים ב-6%, ל-13.1 מיליארד דולר.
הַרְמיט סינְג וואליה, אנליסט בכיר בקאונטרפוינט, מסביר את הסתירה לכאורה: "ההכנסות העולמיות ממכשירים ניידים כרעו תחת עול הירידות המתמשכות במכירות – אבל עם מותגים עולמיים כמו סמסונג ואפל בראש הצמיחה במחיר הממוצע למכשיר, ואפילו כמה מותגים סינים כמו שיאומי, לנובו, אונור, וואווי ו-Transsion (חברה שמייצרת מכשירים סופר-זולים לשווקים מתפתחים; י"מ) המפלסים את דרכם לכיוון מעבר למכשירים בעלי מחירים גבוהים יותר בשנה האחרונה, הרווח התפעולי הכולל ראה עלייה שנתית". כלומר: החברות פשוט הציפו את השוק במכשירים יקרים, כך שצרכנים נאלצו, או לפחות שודלו באגרסיביות, לרכוש מכשירים יקרים יותר.
"עם זאת, חשוב להציב את הגידול הזה בהקשר", ממשיך וואליה. "בעוד שהמעבר של יצרניות המכשירים במעלה טווחי המחיר איפשר לכמה מהן להגדיל את שולי הרווח, הרבה מהצמיחה השנתית יכולה להיות מיוחסת לבסיס השוואה קטן יותר ברבעון השני מוכה הקורונה של 2021 יותר מאשר לצמיחה מתמשכת". הוא ציין כי הירידה בשולי הרווח ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון עמדה על 29% - שיעור גבוה יותר מאשר בין שני הרבעונים המקבילים ב-2021.
עם זאת, יאן סטריאק, משנה למנהל קאונטרפוינט, מציין כי במחצית השנייה של השנה יש "נקודת תקווה", בדמות השקת האייפון "החסין למיתון". נראה שהדברים נכתבו בטרם נחשף כי סדרת אייפון 14 דווקא לא חסינה, והביקוש לה נמוך מכפי שציפתה אפל למרות ההשקה העולמית המהירה במיוחד השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה