דיגיטל וטק

בשורה מדאיגה: האם רשתות הסלולר עומדות להיסגר?

מאות אלפי אנטנות סלולריות עלולות למצוא את עצמן בקרוב ללא אספקת חשמל, ולגרום לניתוקם של מיליוני משתמשים מרשתות הסלולר
יאיר מור | 
מגדל תקשורת (צילום Pixabay)
אם תכננתם לטוס לחופשת סקי באירופה בחורף המתקרב – או אם אתם ישראלים שגרים באירופה – ייתכן שתמצאו את עצמכם ללא יכולת לתקשר עם העולם, כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס.
עצירת אספקת הגז הרוסי לאירופה, שפוגעת בתעשיית האנרגיה של היבשת, מדאיגה מאוד את תעשיית הסלולר. בכירים בתחום אמרו לסוכנות הידיעות כי ברוב מדינות היבשת מתכוננים לחורף קשה, ולקשיים באספקת החשמל – שעלולים להביא לראשונה זה עשורים לניתוק של אזורים שלמים משירותי תקשורת ניידת.
ברחבי היבשת מתוכננים צעדי חירום להתמודדות עם קשיים באספקת החשמל, בשל סגירת תחנות ישנות ומזהמות לטובת תחנות גז טבעי, שכעת משותקות גם הן בשל ניתוק היחסים בין רוסיה ליתר מדינות אירופה. הצעדים כוללים הקצבה של צריכת החשמל והפסקות חשמל אזוריות במקרים מסוימים – אך מלבד אור, חימום ושאר מכשירי חשמל ביתיים, הדבר עלול לפגוע גם בשירותי התקשורת הסלולרית.
לדברי הבכירים בתעשייה, באירופה כחצי מיליון אנטנות סלולר, אך רבות מהן לא מצוידות בסוללות גיבוי, ואלו המצוידות בסוללות מסוגלות בד"כ לעבוד כחצי שנה, בעוד במדינות הגדולות מתוכננות הפסקות חשמל של עד שעתיים.
כתוצאה, מנהלות חברות התקשורת מו"מ מול השלטונות וחברות החשמל כדי לנסות למצוא פתרונות. בצרפת מבקשות חברות התקשורת, ובהן SFR שבבעלות אלטיס של פטריק דרהי, להחריג את אנטנות הסלולר מהפסקות החשמל, אך חברת החשמל לא מסוגלת כרגע לעשות זאת מבחינה טכנית; בשוודיה הוענק לחברות התקשורת מימון ממשלתי לתאי דלק ניידים ואנטנות ניידות בעלות אספקת חשמל עצמאית; בגרמניה מתכננת דויטשה טלקום להשתמש בגנרטורים מבוססי דיזל מזהם לאנטנות באזורים שאספקת החשמל בהם תופרע; וספקיות ציוד התקשורת הגדולות ביבשת, נוקיה-סימנס הפינית ואריקסון השוודית, עובדות עם המפעילות כדי לסייע להן למצוא דרכים לחסוך בצריכת האנרגיה של רשתות הסלולר ולעקוף הפסקות חשמל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה