דיגיטל וטק

למה פייסבוק הסירה אפליקציה חדשה לאינסטגרם?

יום בלבד לאחר שהושקה גרסה חדשה של אינסטגרם בחנויות האפליקציות, הסירה אותה אפל מהחנות שלה, ככל הנראה בשל דרישה מצד פייסבוק עצמה
יאיר מור |  1
אינסטגרם (צילום unsplash, shutterstock)
אפל הסירה השבוע מחנות האפליקציות שלה אפליקציה שהושקה רק יממה או קצת יותר קודם לכן, במהלך ראש השנה. הסיבה, ככל הנראה: פנייה מצד מטא (פייסבוק לשעבר), שלא אהבה את העובדה שהאפליקציה מאפשרת למשתמשים ליהנות מאינסטגרם בלי הפרסומות ושאר סוגי התכנים שהיא מנסה לקדם.
האפליקציה, ששמה The OG App, הושקה כאמור רק בתחילת השבוע. היא מאפשרת להתחבר לחשבון אינסטגרם, לצפות בפיד ללא פרסומות, ללא 'הצעות' וללא 'רילז', שמשתמשים רבים – כולל משפחת קרדשיאן-ג'נר – לא אוהבים. בנוסף, היא מאפשרת לכבות את לשונית ה'גילוי' (Explore) וליצור פידים שונים בהתאמה אישית, כך שכל אחד מהם מציג עדכונים מחשבונות שונים (למשל: חברים, משפחה, עמיתים לעבודה, מפורסמים וכו').
תוך כיממה בלבד, הגיעה האפליקציה ל-10,000 הורדות מהחנות של אפל והגיעה למקום ה-50 בדירוג האפליקציות הפופולאריות ביותר באפ-סטור – אך אז היא הוסרה במפתיע, ללא כל הודעה.
מפתחי האפליקציה כתבו בטוויטר: "אפל היקרה, את מסייעת לפייסבוק להתעמר במשתמשים שלך. משתמשים בחרו ב-OG על פני אינסטגרם משום שהקשבנו להם ובנינו את מה שרצו. באיזה צד את רוצה להיות? האם את רוצה ללכת בעקבות מטא ולנצל את המשתמשים – או שאת רוצה להקשיב למשתמשים ולתת להם את מה שהם רוצים, כפי שאת טוענת שאת עושה?".
הם ציינו כי אם הסיבה להסרה היא שכפול היכולות של אינסטגרם (זה לפחות מה שמטא אוסרת רשמית בתנאי השימוש למפתחים), עשרות אפליקציות אחרות שפשוט מלבישות ממשק משלהן על אינסטגרם זמינות בחנות של אפל, ושתיים מהן אף מדורגות כרגע בין 10 הפופולאריות ביותר.
בתגובה לטענות כי האפליקציה הוסרה בעקבות תלונות משתמשים על חשש מגניבת פרטי חשבונות, הבהירו המפתחים כי הם כלל לא רואים את פרטי החשבונות של המשתמשים שמתחברים דרכם לרשת החברתית. "אפל רוצה שתחשבו שאיכפת לה מפרטיות יותר מכל חברה אחרת. לא איכפת לה. אפל מעדיפה להיכנע לגחמות של פייסבוק מאשר לעשות את הדבר הנכון עבורכם", הם כתבו.
לא רק האפליקציה הוסרה מהחנות של אפל: המפתחים מסרו לאתר 9to5Mac כי חשבונותיהם האישיים של כל אנשי הפיתוח ברשתות החברתיות של מטא נחסמו.
דובר מטא מסר לאתר Engadget כי "האפליקציה הזו מפרה את המדיניות שלנו, ואנו נוקטים בכל פעולות האכיפה הראויות".
מעניין לציין כי בחנות של גוגל היא עדיין זמינה (נכון לשעה 14:30), אך הגיעה רק ל-1,000 הורדות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עדיף שחסרי היכולת במטא יתקנו את הבאגים באינסטגרם
    מימי 09/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר שבוע שיש בעיות בכניסה לאתר שלהם גם בגרסת הווב וגם ביישום וחשבון הטוויטר שלהם מלא בתלונות
    סגור