דיגיטל וטק

ענקית הסלולר נפגעה ממתקפת סייבר; המנויים בסכנה חמורה

ענקית הטלקום האוסטרלית Optus נפגעה ממתקפת סייבר, המידע האישי של הלקוחות נמצא בסיכון, המנכ"לית התנצלה על התקרית החמורה
מערכת ice | 
מחירי הגלישה סלולרית (צילום shutterstock)
Optus, היחידה האוסטרלית של חברת הטלקום Singapore Telecommunications, אמרה כי היא חוקרת את הגישה הבלתי מורשית לפרטי לקוחות כולל כתובות בית, רישיון נהיגה ומספרי דרכון, לאחר מתקפת סייבר.
חברת הסלולר Optus אמרה בהצהרה ביום חמישי כי סגרה מיד את המתקפה לאחר שגילתה אותה, וכי פרטי התשלום וסיסמאות החשבון לא נפגעו. מנכ"לית Optus, קלי באייר רוזמרין, אמרה כי החברה הודיעה למשטרה הפדרלית האוסטרלית לאחר שהבחינה ב"פעילות חריגה".

באייר רוזמרין אמרה לטלוויזיה ABC שהחברה תיצור קשר עם לקוחות בסיכון גבוה "די בקרוב", והתנצלה על התקרית. לדבריה, נרשמו שמות, תאריכי לידה ופרטי התקשרות, "במקרים מסוימים" מספר רישיון הנהיגה, וב"מספר נדיר של מקרים גם הדרכון וכתובת הדואר" נחשפו. החוקרים מנסים "להבין מי ניגש לנתונים ולאיזו מטרה", אמרה.
"Optus עובדת עם מרכז אבטחת הסייבר האוסטרלי כדי לצמצם כל סיכונים ללקוחות", אמרה Optus בהצהרה באתר האינטרנט שלה. באייר רוזמרין אמרה ש-Optus הכניסה את כל הלקוחות לכוננות גבוהה כאמצעי זהירות. העיתון האוסטרלי דיווח כי ייתכן שנפגעו עד 9 מיליון לקוחות. Optus אמרה לרויטרס שהיא לא יכולה לאשר את מספר הלקוחות שהושפעו והיא ממשיכה לחקור.
"זוהי הפרה משמעותית בסטנדרטים אוסטרליים", אמר היועץ הלאומי לשעבר לאבטחת סייבר, אליסטר מקגיבון, לטלוויזיה ABC. בחברת התקשורת יצטרכו לעשות חושבים כיצ
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה